تور چهار محال و بختیاری

از1,290,000تومان

تور چهار محال و بختیاری

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

3.5 روزه

بازدید

1578

حداکثر ظرفیت

20

خدمات تور چهار محال و بختیاری

مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
صبحانه سلف ، وعده ناهار و عصرانه
اتوبوس VIP تختشو
1 شب اقامت

درباره تور چهار محال و بختیاری

درباره تور چهار محال و بختیاری

مسیر های دسترسی به استان چهار محال و بختیاری

مرکز این استان از فرودگاه مناسبی برخوردار است که امکان سفر هوایی را به مسافران می دهد. البته تعداد شهرهایی که به صورت مستقیم به شهر کرد پرواز دارند محدود می باشد. مسیر دوم سفر به این استان زیبا، مسیر جاده ای است که باید طی کنید. از شهرهای مختلف امکان دسترسی مناسب وجود دارد و مسیرهای جاده این منطقه زیبایی خاص خود را هم دارا می باشند. فاصله تهران تا شهر کرد حدود 550 کیلومتر است که می توانید از جنوب تهران وارد بزرگراه خلیج فارس شوید و آن را تا شهر کاشان ادامه دهید و سپس به نجف آباد بروید. از نجف آباد نیز مسیر را تا شهر کرد طی کنید. مسیر جاده ای دیگری نیز وجود دارد که در نوع خود مناسب است و آن عبور از ساوه می باشد. امکان سفر با قطار نیز به شهر کرد وجود دارد و مسیر ریلی یکی از انتخاب های مسافران است. فاصله نزدیک شهر کرد به شهرهای مهمی مانند تهران (550 کیلومتر)، اصفهان (100 کیلومتر)، شیراز (445 کیلومتر) و اهواز (450 کیلومتر) سبب شده است که این استان برای سفرهای کوتاه مدت و حتی روزانه نیز گزینه مناسبی باشد.
موقعیت جغرافیایی چهار محال و بختیاری

این استان در موقعیت کوهستانی قرار گرفته است و همین موضوع سبب شده اکثر شهرهای آن در ارتفاع بالایی از سطح دریا باشند. ارتفاع از سطح دریای شهر کرد 2066 متر است و سایر شهرهای آن مانند بروجن، اردل، فارسان، لردگان، سامان، بن، کوهرنگ و کیار، میانگین ارتفاع از سطح دریای 2153 متری را ثبت کرده اند. این مشخصه نشان می دهد که علت نام گذاری بام ایران برای این استان، ارتفاع بالای آن می باشد. مساحت این استان نزدیک به 16500 می باشد که مساحت زیادی از آن را کوه ها، آبشارها، تالاب ها و ... در برگرفته است.

جاذبه های گردشگری تور چهارمحال و بختیاری

استان هایی که همراه با کوهستان و آب و هوای عالی هستند، تنوع جاذبه گردشگری بالایی نیز دارند. هر کدام از شهر های استان چهار محال و بختیاری خود جاذبه های زیادی دارد که نیاز به یک مطلب اختصاصی می باشد. در این قسمت به صورت موردی، چند جاذبه از استان را مرور می کنیم.

زیبایی های کوهستان محدود به قله ها نیست. گاهی یک دره بسیار جذاب تر از همه این قله ها می شود و نام عشق را به خود اختصاص می دهد. دره عشق چهار محال بختیاری بخاطر ویژگی های ظاهری، مسیر زیبا و رمانتیک، دنج و عاشقانه بودن و … بین طبیعت گردان بسیار طرفدار دارد. خیلی افراد برای رسیدن به یک آرامش مطلق و قرار گیری در یک محیط آرام به دره عشق واقع در منطقه مشایخ سفر می کنند.

دره عشق چهارمحال و بختیاری

از تفریحات بسیار جذاب سفر به چهار محال و بختیاری کوهپیمایی و کوهنوردی می باشد. طی کردن مسیرهای بسیار زیبا در دل کوهستان و عبور از نقاط مرتفع که هیجان و شادابی را به همراه دارد. این پیاده روی زمانی که با دیدن یک آبشار زیبا به نام لیمه یا همان آبشار بوینه تلاقی پیدا کند، جذابیت سفر چندین برابر می شود. محل این آبشار در منطقه اردل و بخش جنوبی آن کنار رودخانه بازفت می باشد. محیط اطراف آبشار با مراتع سرسبز و مناطق کوهستانی همجوار است.

آبشار زردلیمه تور چهارمحال و بختیاری

محیط دیگری که می توان گفت دارای ویژگی هایی نزدیک به دره عشق است و آرامش عمیقی برای مسافران و طبیعت گردان ایجاد می کند تنگ کوفی در نزدیکی روستای صمصامی است. این روستا خود نیز بسیار زیباست و باید برای رسیدن به تنگ کوفی به سمت جنوب روستا حرکت کنید. طول تنگ کوفی به دو کیلومتر می رسد.

تنگ کوفی چهارمحال و بختیاری

غار یخی چما بخاطر قندیل های زمستانی خود بسیار معروف است و در فصل سرد افراد زیادی به این غار سفر می کنند. بازدید از این غار و محیط اطراف آن از جمله برنامه های است که در تور چهار محال و بختیاری گنجانده می شود. برای رفتن به این غار باید به روستای شیخ علیخان در 25 کیلومتری چلگرد برویم.

کار یخی چما

آبشار کوهرنگ یا با نام کامل آن یعنی تونل کوهرنگ، نامی آشنا برای علاقه مندان به طبیعت است و جزء آبشار های معروف کشور می باشد. این آبشار به تنهایی خود بسیار زیبا است اما قرار گرفتن در یک موقعیت گردشگری با جاذبه های دیگری مانند پیست اسکی چلگرد و چشمه دیمه، سبب شده است مسافران زیادی به آن جذب شوند. برای دسترسی به این آبشار باید خود را به شهر چلگرد برسانید.

آبشار تونل کوهرنگ

هر آنچه از طبیعت انتظار دارید و گاهی در قاب تصویر می بینید یا در تصاویر انیمیشنی جلو چشم قرار می گیرد در این پارک جنگلی قابل مشاهده است. پارک پروز ترکیبی از درختان کهن سال سر به فلک کشیده در کنار چشمه ها و طبیعت زیبا می باشد. محیط آرام، دلنشین و بسیار زیبا که در فاصله 50 کیلومتری لردگان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این پارک جنوب استان می باشد.

پارک جنگلی پروز

کوه و دریاچه کلار در جوار یکدیگر  هستند و در رشته کوه زرد بختیاری می باشند. این دریاچه از آب بسیار خوبی برخوردار می باشد، چرا که منبع تامین آب آن برف های کوهستانی است که در فصل گرم آب می شوند. این جاذبه گردشگری در سمت جنوب غربی شهر گندمان قابل دسترس می باشد و می توانید لحظات شادی را در کنار آن تجربه کنید.

دریاچه کلار

اینها تعداد محدودی از جاذبه های استان چهار محال و بختیاری بود که شرح دادیم برخی دیگر از جاذبه های گردشگری در این استان عبارتند از :

آبشار لندی  با ارتفاع 40 متر، آبشار پیر غار، منطقه گردشگری سامان، تنگ درکش و ورکش، آبشار جانان، منطقه حفاظت شده قیصری، منطقه حفاظت شده شیدا، منطقه حفاظت شده هلن، تالاب گندمان، تالاب سولقان، چشمه سیاسرد، غار خراجی، چشمه کوهرنگ، دشت لاله های واژگون، شیرهای سنگی، گورستان بزلر، کتیبه گر نوشته هفشجان، پل هوره، تالاب چغاخور، حاشیه رودهای معروف مانند ارمند و …

سیاه‌ چادر های بختیاری‌ ها

تنوع فرهنگی در استان چهار محال و بختیاری بسیار زیاد است. این تنوع بخاطر حضور سه قوم بسیار ریشه دار ایران یعنی فارس، بختیاری و قشقایی می باشد. این اقوام در زندگی نوین امروزی نیز خیلی از رسم و رسومات خود را نگه داشته اند و مسافران می توانند از دیدن این آداب و رسم و رسوم خاطرات خوبی برای خود به همراه بیاورند. زندگی در سیاه چادرها از جمله فرهنگ و سبک زندگی غنی در این منطقه می باشد. لباس های سنتی، شال زنی، مراسم کاکولی پزون، مراسم چاق چاقو و … نیز از دیگر آداب استان است.

وسایل ضروری سفر به تور چهار محال و بختیاری

 برای سفر به این استان، ابتدا هدف و نوع سفر خود را مشخص کنید. در سفرهای شهر گردی و طبیعت گردی معمولی نیاز به تجهیزات خاصی نیست و همان تجهیزات عمومی سفر شامل مدارک شناسایی، لباس مناسب، داروهای عمومی سفر، داروهای مصرف شخصی، کارت اعتباری، مقداری پول نقد و … کافی می باشند. اما اگر قصد کوهنوردی، اسکی، کمپینگ و … دارید باید لباس حرفه ای، تجهیزات مناسب، چادر، کیسه خواب، مواد غذایی، لباس مناسب شب، تجهیزات کوهنوردی و … با خود به همراه ببرید.

چهار محال و بختیاری

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور چهار محال و بختیاری 1,290,000 تومان 1,290,000 تومان 20 هر زمان 3.5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

پرداخت 50 % بیعانه در مجموع قیمت.

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir