تور دریاچه چورت

از300,000تومان

تور دریاچه چورت

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

2 روزه

بازدید

724

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

2 وعده صبحانه ، 2 وعده ناهار ، 1 وعده عصرانه
مینی بوس محلی
مجوز آژانس، بیمه
اتوبوس VIP تختشو
2 شب اسکان در کمپینگ

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

موقعیت جغرافیایی دریاچه چورت

دریاچه چورت از نظر تقسیمات کشوری در شمال ایران و استان مازندران واقع شده است. در تقسیمات استانی مازندارن نیز این دریاچه در شمال شرقی آن و با مختصات جغرافیایی E533001 و N362220 قرار دارد. وسعت دریاچه 2.5 هکتار می باشد و سطح آب آن در فصول مختلف سال متغیر است. بومیان و افراد محلی این دریاچه را با نام میانشه می شناسند که مسافران بخاطر روستای چورت و نزدیکی آن به دریاچه، آن را با نام چورت بیان می کنند.
مسیر دسترسی به دریاچه چورت

برای رفتن به دریاچه چورت ابتدا باید خود را به روستای چورت برسانید و از بعد از این روستا مسافت 10 کیلومتری خاکی آن تا دریاچه را طی کنید. اما اینکه خود را چگونه به روستای چورت برسانیم بستگی به مبدا و شروع حرکت شما دارد. به همین خاطر با توجه به اینکه در شمال باشید، یا از سمت تهران و شهرهای غربی قصد سفر به دریاچه را داشته باشید و یا از سمت شرق کشور بخواهید به این منطقه بروید سه مسیر دسترسی پیش روی شما قرار می گیرد. مسافرانی که از شرق و جنوب شرقی به سمت شمال می روند می توانند از طریق سمنان خود را به این دریاچه برسانند. این مسافران باید در جهت شمال سمنان به شهمیرزاد بروند و از جاده کیاسر، به سمت ساری حرکت کنند. زمانی که 150 کیلومتر مسافت را طی کنید به فولاد محله و کیاسر خواهید رسید. در این منطقه ورودی روستای چورت را در کنار جاده خواهید دید و باید 15 کیلومتر در آن رانندگی کنید تا به چورت برسید. اگر در شهرهای شمالی و سواحل دریای خزر هستید ابتدا خود را به ساری برسانید از آنجا در جهت جنوب و جاده کیاسر حرکت کنید تا روستای تاکام را رد کنید و به ورودی روستای چورت برسید. ادامه مسیر مشابه قبل می باشد. در نهایت طبیعت گردان و مسافرانی که از غرب کشور و تهران راهی دریاچه چورت هستند باید در جاده فیروز کوه به سمت شمال حرکت کنند. در این جاده قبل از اینکه به پل سفید برسید به سمت فریم ادامه مسیر خود را طی کنید و به سمت تنگه سلیمانیه بروید. ادامه مسیر شما وارد جاده ساری کیاسر می شود که باید در کیلومتر 30 آن از سمت ساری به کیاسر وارد مسیر فرعی روستای چورت شوید. فاصله دریاچه تا تهران در حدود 310 کیلومتر می باشد.

دریاچه چورت

جاذبه های گردشگری دریاچه چورت

درست است که این منطقه به خودی خود یک طبیعت زیبا و بی نظیر است و تماشای آن به تنهایی دلیل بسیار محکمی برای سفر به دریاچه چورت می باشد، با این حال جاذبه ها و تفریحات گردشگری دیگری در این منطقه وجود دارد که لذت سفر شما را چندین برابر می کند که می توان از مهمترین آنها به موارد زیر اشاره کرد :

در اطراف این دریاچه و با توجه به شرایط مختلف آب و هوایی در برخی از زمانهای سال، مه بسیار غلیظی ایجاد می شود که در سطح زمین و دریاچه کاملا قابل مشاهده می باشد. این مه آنقدر زیباست که همچون یک تصویر نقاشی یا صحنه ای خاص از آثار بی نظیر فیلم و مستند جهانی در جلو چشمان شما نمایان می گردد.

مه دریاچه چورت

سطح آب دریاچه آنقدر وسیع است که می توانید ا قایق درون آن جابجا شوید و در موقعیت بی نظیری از آرامش و زیبایی قرار بگیرید. قایق سواری درون دریاچه از آن دست تفریحاتی است که برای علاقه مندان به فضای رمانتیک و آرامش بخش بهترین انتخاب است.

قایق سواری دریاچه چورت

مسیر های جنگلی اطراف دریاچه به گونه ای است که برای ماشین سواری و آفرود بسیار مناسب می باشد و در صورت داشتن ماشین مجهز و تقویت شده می توانید از این هیجان خاص در این موقعیت لذت ببرید. حتما در مورد آفرود نکات ایمنی را رعایت کنید و بدانید نیاز به تخصص و تجربه بالا می باشد.

آفرود سواری دریاچه چورت

اگر عکاس طبیعت هستید و به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنید، حتما به این دریاچه سفر کنید و سطح آلبوم تصاویر خود را با مناظر زیبای آن ارتقاء دهید. همچنین برای ثبت خاطرات و ایجاد قاب های زیبا در یادبود مراسمات خاص زندگی خود، حضور و عکاسی در دریاچه چورت بسیار دل انگیز است.

عکاسی دریاچه چورت

با اینکه جریان خاصی از آب های اطراف به این دریاچه وارد نمی شود، اما بخاطر ماهی هایی که بومیان در آن رها کرده اند و همچنین روش های دیگری که تخم ماهی به این دریاچه منتقل شده است، تعداد زیادی ماهی در آن وجود دارد که در زمینه کاهش جمعیت آن با گرفتن ماهی توسط قلاب مشکلی بوجود نمی آید.

ماهیگیری دریاچه چورت

اطراف دریاچه دارای پوشش جنگلی بسیار زیبایی است که با قدم زدن در آن می توانید از هوای مطبوع، بوی تازه درختان و گیاهان، تنوع گونه های گیاهی، سکوت جنگل و آسمان پوشیده از شاخ و برگ درختان لذت بی نظیری را احساس کنید.

جنگل دریاچه چورت

توقف در اطراف دریاچه، ماهی گیری، پخت و پز و .. در کنار دوستان، همسفران و خانواده می تواند موقعیت دورهمی دلچسب و خاصی را بوجود آورد که به نزدیکی افراد به هم کمک کند و با تماشای منظره اطراف خاص گرداند.

کمپ دریاچه چورت

در کنار این تفریحات باید توجه داشته باشید که امکان شنا در دریاچه چورت وجود ندارد. چرا که بخاطر برخی نکات ایمنی و مراقبتی شنا کردن در دریاچه ممنوع است و چه حرفه ای باشید و چه آماتور، برای شنا حق ورود به دریاچه را ندارید. پس دور این یک مورد را خط بکشید و از سایر هیجانات و تفریحات دیگر لذت کافی را ببرید.

غرق شدن در دریاچه چورت

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور دریاچه چورت 300,000 تومان 300,000 تومان 20 هر زمان 2 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir