تور ورزنه

از1,050,000تومان

تور ورزنه

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

1 روزه

بازدید

992

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
2 وعده صبحانه سلف ، 2 وعده ناهار و 2 وعده شام
اتوبوس VIP تختشو
2 شب اقامت

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

کویر ورزنه کجاست؟

این کویر زیبا در استان اصفهان و با فاصله 117 کیلومتری از مرکز استان در شرق شهر اصفهان واقع شده است. در نقطه مقابل در جهت غرب یزد و فاصله 150 کیلومتری آن قرار دارد. این کویر بی نظیر در فاصله 10 کیلومتری شهر ورزنه است که وسعت آن در حدود 17 هزار هکتار برآورد شده است. در جهت شمال شرقی کویر ورزنه نیز تالاب گاو خونی قرار دارد. از آنجایی که خیلی از طبیعت گردان از سمت شهرهای شمالی می آیند و تورهای زیادی از تهران به سمت کویر ورزنه حرکت می کنند، باید بگوییم که فاصله کویر ورزنه تا تهران 530 کیلومتر است که در مقیاس سایر نقاط طبیعت گردی کشور، فاصله زیادی به حساب نمی آید.
دسترسی به کویر ورزنه

برای رفتن از تهران به کویر ورزنه، کافی است شما از مسیرهای مختلف اتوبانی و درون شهری، خود را به بزرگراه خلیج فارس در مسیر قم برسانید. سپس در این مسیر از شهر های قم، کاشان و اردستان عبور کنید و زمانی که به ورودی شهر نائین رسیدید از کمربندی مسیر خود را تغییر داده و در جاده تنگستان حرکت کنید. در این مسیر باید از تنگستان رد شوید تا در سمت چپ خود جاده ورزنه را ببینید. در این جاده بعد از عبور از روستای ورزنه در نزدیکی آن کویر ورزنه را مشاهده می کنید. اگر از سمت اصفهان نیز تصمیم دارید به کویر ورزنه بروید باید وارد جاده اصفهان ورزنه شوید تا در کمتر از 2 ساعت بتوانید خود را به آنجا برسانید.
طبیعت کویر ورزنه

بیشتر فضای این منطقه را تپه های ماسه ای پوشانده است که با عبور باد و جریان هوا، به صورت بسیار شگفت انگیزی لایه های جدیدی ایجاد می کنند و اشکال متفاوتی را بوجود می آورند. در واقع وزش باد در این منطقه اتفاق معمولی است که در فصل های بهار و تابستان بیشتر پیش می آید. اما همین عامل باعث می شود که اثر حضور انسان و جای ماشین ها در تپه ها از بین برود و دوباره مثل روز اول، خاص باشد و شکل عکس های شما در سفرتان با فضای عکس های بقیه در همان منطقه که مربوط به زمان دیگری بوده است متفاوت باشد. تپه های ماسه ای و به اصطلاح تلماسه ها هم از نظر ارتفاع و هم از نظر پهنا متفاوت هستند. به طوری که از ارتفاع هم سطح زمین شروع می شوند و در بعضی نقاط به 100 متر هم می رسند. در سالهای قبل کویر ورزنه را به عنوان جزیی از بیابان خارا معرفی می کردند. اما در سالهای اخیر و دسته بندی های جدید، کویر ورزنه محدود به روستای ورزنه است و بیابان خارا شامل نواحی اطراف روستای خارا می باشد. البته این نام در بر گیرنده کویر ورزنه، مناطق اطراف و بیابان ها می باشد.
کویر ورزنه در شب

یکی از مهمترین اهداف سفر به کویر، دیدن آسمان آن در شب می باشد. جایی که شما فکر می کنید به ستاره ها و ماه نزدیک تر هستید و واضح و شفاف آنها را می بینید. شاید هیچ وقت در محیط شهری و فضای پر از نورهای مصنوعی نتوانید چنین آسمانی را ببینید. تعداد ستاره ها به مراتب بیشتر هستند و آن ستاره های کوچک که هیچ کس انتخابشان نکرده است نیز در شبهای کویر قابل دیدن می باشند. اینجا شما می توانید ستاره ای را انتخاب کنید که مدتها تنها و بدون انتخاب بوده و انواع صور فلکی را نیز مشاهده کنید. اگر راهنمای تور شما در مورد ستاره شناسی نیز علم کافی داشته باشد، می تواند خیلی از آنها را به شما معرفی کند و شیوه جهت یابی در شب را به صورت خلاصه بیان کند.
کویر ورزنه در زمستان

روزهای کویر ورزنه در زمستان هوای خوب و مطبوعی دارد و تورهای زیادی را به سمت خود می‌کشد، اما از این نکته غافل نشوید که شب های کویر در تابستان هم به خنکی معروف هستند، چه رسد به زمستان که شبها بسیار بلند هستند و تاثیر گرمای روز به طور کامل از بین می رود. اگر قرار است شب در این کیر بمانید باید آمادگی دمای منفی ده درجه را برای زمستان داشته باشید. اما اگر بخواهیم زمان بهتر سفر به کویر ورزنه را اعلام کنیم پاییز بهتر از زمستان است، چرا که هم گرمای روز اذیت کننده نیست و هم سرمای شب خیلی زیاد نمی باشد.
طبیعت جذاب اطراف کویر ورزنه

در کنار مواردی که درباره کویر ورزنه گفتیم جذابیت‌های دو چندان زیبایی نیز وجود دارد که در اطراف این کویر است، از جمله : مسجد جامع ورزنه، پل تاریخی ورزنه که آخرین پل موجود بر زاینده رود می باشد. موزه مردم شناسی، آسیاب شتر، گاوچاه حاج ابراهیم، برج کبوترخانه ورزنه، قلعه تاریخی قورتان، کاروانسرای قلعه خرگوشی، تالاب گاوخونی، کوه سیاه، بندر شاخ کنار و تخت سرخ یا همان جزیره دور افتاده.
تجهیزات سفر به کویر ورزنه

هر آنچه برای پیاده روی و طبیعت گردی های خود می برده اید، در این سفر نیز لازمتان می شود. از مدارک شناسایی، لباس و کوله مناسب گرفته تا کفش پیاده روی، کرم ضد آفتاب و کلاه لبه دار، همه این ها نیازتان می شود و باید در لیست وسایل خود آنها را در نظر بگیرید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا وسایل شخصی مورد نیاز و واجبی دارید نیز حتما آنها را همراه خود ببرید. بطری آب حتما داشته باشید و مقدار کمی غذا، آجیل یا تنقلات، شارژر و وسایل کمپینگ نیز با خود بردارید. اگر قرار به شب ماندن و برنامه کمپ است وسایل و تجهیزات گرمایشی نیز ببرید. باز هم یادآوری می کنیم که افراد عکاس عزیز دوربین یادتان نرود.

حیوانات کویر ورزنه

شتر سواری در کویر

وضعیت محیط زیست در همه جای کشور بخاطر شرایط بوجود آمده در وضعیت بسیار نامطلوبی می باشد و اکثر گونه‌های حیوانی در حال انقراض می باشند. روباه شنی یکی از این حیوانات است که در کویر ورزنه یافت می‌شود. طبیعت بدن این روباه به گونه‌ای است که دقیقا مناسب زندگی در کویر ماسه ای می باشد. از جمله وجود مو در کف پای این موجود که راه رفتن بر روی ماسه‌های داغ را راحت تر می کند. پامسواکی، موشی چشم درشت با جثه بزرگ، دیگر حیوان حاضر در کویر ورزنه می باشد که احتمال برخورد با آن در زمان طبیعت گردی زیاد می باشد.

از میان پرندگان نیز در این منطقه خانواده هایی وجود دارند که می توان به سارگپه پا بلند اشاره کرد. این پرنده شکاری جز حیوانات محافظت شده می باشد که شکار آن غیر قانونی است و در محدوده کویر ورزنه مشاهده می‌شوند. در کنار این حیوانات، در اطراف کویر ورزنه، حضور حیوانات دیگر از جمله شاهین، افعی شاخدار ، شتر مار، خرگوش و شغال  مشاهده شده است.

تفریحات کویر ورزنه

عکاسی در کویر

تا اینجا هر آنچه گفتیم از طبیعت و موجودات، همه در نگاه انسان می‌نشست و لذت آن بری دیدن بود، اما وقت آن است که ببینیم برای تفریح و هیجان چه برنامه هایی در این کویر وجود دارد.

  • پیاده ‌روی بر روی رمل‌ها و تپه‌های شنی : زیباترین لحظات کویر، زمانی است که در تنهایی خود روی تپه‌های ماسه‌ای قدم می زنید و احساس سبکی دارید. سکوت مطلق و آرامش دور بودن از فضای صنعتی، حسی بی نظیر را در انسان ایجاد می کند.
  • عکاسی در شب و رصد آسمان : اگر عکاس باشید و دوربین خود را فراموش کنید، بسیار حالتان گرفته می شود. پس حتما حواستان باشد که چه لحظاتی برای ثبت در قاب تصویر در این کویر وجود دارد.
  • کمپینگ و شب نشینی : برپا کردن بساط چادر و آتش و نشستن دور هم یکی از برنامه های تور کویر گردی می باشد که افراد به صحبت و بازی و خنده می گذرانند.
  • سایت تفریحی واحه : تعداد زیادی از برنامه های تفریحی در این کویر مربوط به مجموعه تفریحی آن می باشد. جایی که با کرایه ماشین آفرود و موتور چهار چرخ، می توانید هیجان های بی نظیری را تجربه کنید.

اقامت در کویر ورزنه

برای اقامت در ورزنه تنوع برنامه بسیار زیاد می باشد. از جمله اصلی ترین آنها می توان به کمپینگ، ماندن در چادر و یا کیسه خواب، حضور در هتل ها و سوئیت ها، اشاره کرد. شما با توجه به تجهیزاتتان و زمانی که در اختیار دارید می توانید هر کدام از این موارد را انتخاب کنید.

خاص ترین و بهترین اقامتگاه های  کویر ورزنه

در این قسمت به معرفی چند اقامتگاه می پردازیم که امکانات خوبی را با قیمت مناسب در اختیار مسافران و عاشقان طبیعت قرار می دهند.

      • اقامتگاه سنتی حافظ : در فاصله 10 کیلومتری کویر ورزنه و با ارائه تمام خدمات استراحتی همراه با منوی غذایی آماده پذیرایی می باشد.
      • اقامتگاه سنتی نگار : این اقامتگاه که در فاصله 12 متری از کویر ورزنه قرار دارد، شامل یک خانه زیبای قدیمی است که چند سال قبل بازسازی شده است. شما در این اقامتگاه به شهر ورزنه نیز دسترسی خوبی دارید تا مایحتاج روز بعد را خریداری نماید
      • اقامتگاه سنتی چاپاکر
      • اقامتگاه بومگردی سپنتا

کویر ورزنه

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور ورزنه 1,050,000 تومان 1,050,000 تومان 20 هر زمان 1 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

پرداخت 50 % بیعانه در مجموع قیمت.

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir