تور ترکمن صحرا

از1,290,000تومان

تور ترکمن صحرا

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

3.5 روزه

بازدید

1257

حداکثر ظرفیت

20

خدمات تور ترکمن صحرا

مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
صبحانه سلف ، وعده ناهار و عصرانه
اتوبوس VIP تختشو
1 شب اقامت

درباره تور ترکمن صحرا

درباره تور ترکمن صحرا

مسیر دسترسی به ترکمن صحرا

برای مسافرانی که از تهران قصد سفر به ترکمن صحرا را دارند، سه مسیر هوایی، جاده ای و ریلی در دسترس است. پرواز مستقیم به دو شهر گرگان و گنبد، این امکان را فراهم می کند که در کمترین زمان ممکن خود را به دل ترکمن صحرا برسانید. در صورتی که بخواهید با قطار سفر خود را شروع کنید می توانید با دریافت بلیط تهران – گرگان خود را ابتدا به مرکز استان گلستان برسانید و از آنجا به دیگر شهر های مورد نظر حرکت کنید. افرادی که با وسیله نقلیه شخصی عازم این سفر می شوند از سمت شرق تهران باید وارد جاده فیروز کوه شوند. این جاده به بابل می رسد و در ادامه مسیر در جاده سیاهکل خود را به گرگان خواهید رساند. خیلی از مسافران نیز که مستقیم می خواهند به بندر ترکمن بروند زمانی که گلوگاه را رد کردند می توانند به سمت بندر گر بروند. از بندر گز جاده مستقیم به سمت بندر ترکمن وجود دارد و شما را به مقصد می رساند. امکان سفر با اتوبوس نیز به شهرهایی چون گرگان، گنبد، بندر ترکمن و ... از تهران وجود دارد.
اقامت در ترکمن صحرا

از آنجایی که شهرهای بزرگ و مهمی در این محدوده قرار دارند، دسترسی به هتل های درجه یک و لوکس در کنار مسافر خانه ها، هتل آپارتمان ها، ویلاهای جنگلی و ساحلی، اقامتگاه های بومگردی و ... فراهم می باشد. همچنین در خیلی از مناطق می توان با رعایت شرایط محیطی به برپایی چادر و کمپینگ اقدام کرد. اقامتگاه های بوم گردی و خانه های روستایی طرفداران زیادی دارد چرا که هم در طبیعت هستند و هم از تفریحاتی مانند اسب سواری بهره می برند. هتل های معروفی چون هتل چهار ستاره قصر بوتانیک گرگان، هتل سه ستاره ترکمن، هتل سه ستاره بهمن کردکوی، هتل سه ستاره قصر مینو دشت و اقامتگاه های بومگردی ترکمن یورت کلاله، هزار دره خالد نبی، یاشار کلاله، اسحاق و مرضیه بندر ترکمن، شیر محمدی بندر ترکمن و ... از جمله مراکز اقامتی این طبیعت زیبا می باشند.

جاذبه های گردشگری تور ترکمن صحرا

در کنار طبیعت و مناظر زیبای آن، اینکه شما از کدام شهرهای ترکمن صحرا عبور کنید، جاذبه های متفاوتی در مسیر شما قرار خواهد گرفت. این جاذبه ها آنقدر زیاد است که هر کدام از شهرها نیاز به مطلبی جدا و اختصاصی دارد. در اینجا تعدادی از بی نظیرترین آنها را با هم مرور می کنیم.

جذابیت این جاذبه ها این است که خودشان جزئی از طبیعت شده اند مانند آرامگاه ساده و زیبای خالد نبی که  استوار بر قله کوه گوگجه داغ خودنمایی می کند. فاصله مقبره از شهر گنبد 90 کیلومتر است و در جهت شمال شرق آن قرار گرفته است. این 90 کیلومتر مسیر نیز آنقدر زیباست که خود آن هم جزیی از جاذبه سفرتان به حساب می آید.

آرامگاه خالد نبی ترکمن صحرا

این گورستان با سنگ های عجیب خود به نام گورستان خالد نبی هم شناخته می شود که شامل 600 قبر با سنگ قبرهایی از سنگ می باشد. این سنگ ها به صورت یک تکه و تراش خورده هستند و همین موضوع پیچیدگی آن را بیشتر می کند. باستان شناسان در تحقیقات خود، قدمت گورستان را بیشتر از هزار سال اعلام کرده اند.

گورستان خالد نبی ترکمن صحرا

البته به نام گنبد کاووس هم معرفی می شود که در شهری به همین نام نیز قرار دارد. برج بلند آجری که به عنوان بلندترین برج آجری دنیا نیز از آن یاد می شود و از جمله آثار ایرانی است که ثبت جهانی شده است. ارتفاع برج آجری گنبد قابوس 15 متر است که این مقدار جدای پی آن می باشد و با در نظر گرفتن پی ارتفاع آن بیش از 70 متر است.

جذابیت برج به ارتفاع آن ختم نمی شود، بلکه کتیبه های نوشته شده به خط کوفی در دور برج نیز بسیار با ارزش هستند. این برج در پارک ملی گنبد کاووس قرار دارد و یکی از نمادهای این شهر زیباست.

برج دیدنی قابوس در تور چند روزه ترکمن صحرا

بنایی کوچک به صورت چهار ضلعی در نزدیکی مقبره خالد نبی قرار دارد که تاریخ نویسان آن را مربوط به چوپان آتا و عالم بابا می دانند که از نزدیکان خالد نبی به شمار می آمده اند.

مقبره‌های چوپان آتا و عالم بابا

در کنار زیبایی که این تپه ها دارند، قدمت اشیاء پیدا شده در آن، باعث توجه بیشتر به تپه های شیروان شده است. چرا که عنوان شده است این اشیاء مربوط به دوران هزاره اول قبل از میلاد مسیح می باشند. تپه های باستانی شیروان در جهت شرق شیروان و به فاصله 15 کیلومتری از آن، در روستای بی بی شیروان قرار دارند.

تپه های باستانی شیروان

جدای اینکه سفر آق قلا و تماشای این شهر در منطقه ترکمن صحرا جذابیت خود را دارد، امکان بازدید از جاذبه هایی مانند پل آجری و دیوار قزل آلان برای مسافران فراهم می گردد. فاصله دیوار قزل آلان از آق قلا 15 کیلومتر می باشد.

آق قلا ترکمن صحرا

در میان رشته کوه های جرجان مجموعه بی نظیری از دره ها و تپه ها کنار هم قرار گرفته اند که با وجود ارتفاع زیاد بعضی از این تپه ها پوشش گیاهی سراسر آنها را در بر گرفته است. تعداد بالای دره و تپه سبب شده است که نام آن را هزار دره بگذارند. ارتفاعات قله ها و تپه های این منطقه آنقدر بالاست که می توان برای کوهپیمایی حرفه ای هم به آن سفر کرد. تعداد زیادی از آنها بیش از 3600 متر ارتفاع دارند. هزار دره نزدیک به کشور ترکمنستان و در فاصله 45 کیلومتری از آن قرار دارد.

هزار دره ترکمن صحرا

این شهر بندری به بازارهای خود معروف است و در غرب استان گلستان قرار گرفته است. جاذبه هایی که با سفر به بندر ترکمن می توانید از آنها دیدن کنید شامل دوشنبه بازار بندر ترکمن، روستای قره قاشلی، اسب های اصیل ترکمن، منطقه شکار ممنوع صوفیکم، پارک گلستان و … می باشد.

بندر زیبای ترمن در ترکمن صحرا

نژاد اسب ترکمن در خیلی از مناطق ترکمن صحرا دیده می شود و مراکز پرورش بندر ترکمن به نحوی بیشترین تمرکز حضور این اسبها را دارد. اسب هایی که خیلی از افراد اس سراسر ایران و کشورهای خارجی برای تماشای آنها به گلستان سفر می کنند. این اسب ها چه از نظر زیبایی و چه در ویژگی های مسابقاتی، دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشند. صحنه دویدن یک اسب بر دشت های سرسبز ترکمن صحرا یکی از تصاویر ماندگار در ذهن اکثر مسافران این منطقه است.

اسب های ترکمن صحرا

 در فاصله 50 کیلومتری گرگان و در سمت شمال شرق آن می توانید به تماشای سد زیبای وشمگیر بر روی رودخانه گرگان رود بایستید. آق قلا به این سد نزدیک است و خیلی مسافران از این شهر به سد وشمگیر می روند.

سد وشمگیر ترکمن صحرا

جدای مناطق و جاذبه هایی که نام بردیم، دشت های رنگارنگ در فصول مختلف، کوهنوردی، جنگل گردی، کمپینگ و جاذبه های دیگری همچون تالاب اینچه برون، آبشار کبودوال علی آباد، سیمین شهر، انبار آلوم، کلاله، مراوه تپه، گل فشان قارنی یاریق در روستای سقر تپه، گمیش تپه و … در منطقه ترکمن صحرا وجود دارند که می توانید در یک محیط دوستانه همراه با تور ترکمن صحرا به صورت برنامه ریزی شده و منظم به آنها سفر کنید.

بازارهای معروف و سوغات ترکمن صحرا

بازار گردی و خرید سوغاتی از خاطرات خوش سفر می باشد که بدون آن یک چیزی از لذت سفرمان کم می باشد. در این منطقه بازار های محلی و معروفی وجود دارد که می توانیم از مهمترین آنها به بازار روسهای گنبد در ورودی این شهر از سمت آزاد شهر، شنبه بازار سیمین شهر، دوشنبه بازار بندر ترکمن، سه شنبه بازار خواجه نفس، چهارشنبه بازار گمیشان، پنج شنبه بازار آق قلا، جمعه بازار گنبد و بازارچه مرزی اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان اشاره کرد. این بازارها به ارائه انواع مواد خوراکی، لباس، کفش و وسایل می پردازند.

تور ترکمن صحرا_گروه طبیعتگردی دور ایران بگردم

سوغاتی هایی که می توانید از بازارهای ترکمن صحرا تهیه کنید شامل نمد، گلیم، سوزن دوزی، پشتی (قارچین)، صنایع چوبی، فرش و گلیم و .. می باشد. لباس های محلی ترکمنی با رنگ های شاد و طرح های متنوع، بسیار مورد استقبال مسافران قرار دارد.

ترکمن صحرا

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور ترکمن صحرا 1,290,000 تومان 1,290,000 تومان 20 هر زمان 3.5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

پرداخت 50 % بیعانه در مجموع قیمت.

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir