تورتنگه چیتابه

از2,980,000تومان

تورتنگه چیتابه

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

3.5 روزه

بازدید

1276

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

3 وعده صبحانه
مینی بوس محلی
مجوز آژانس، بیمه
اتوبوس VIP تختشو
2 شب اسکان در باغ ویلای لاکچری

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

موقعیت جغرافیای تنگه چیتابه یاسوج

روستای پراشکفت و تنگه چیتابه در جهت شمال غربی یاسوج قرار گرفته اند. مقصد سفر یعنی تنگه چیتابه در یک منطقه خاص قرار دارد به گونه ای که از هر طرف به یک نوع از طبیعت متصل می شود. در یک سمت کوه های زیبایی را کنار خود می بیند که سر به آسمان برده اند و عظمت خود را به رخ می کشند و در سمت دیگر مراتع آباد و سرسبز قرار گرفته است. این مراتع نشان از حضور زندگی و آبادانی دارند. در کنار این دو، از دل تنگه نیز رودخانه عبور می کند، تا شما با یک مقصد، به هرآنچه از طبیعت می خواهید دست پیدا کنید.
مسیر دسترسی به تنگه چیتابه

اینکه شما تصمیم دارید از چه نوع وسیله نقلیه ای برای سفر استفاده کنید، مسیرهای رسیدن به تنگه چیتابه متفاوت می شود. سریعترین راه رسیدن به چیتابه، حرکت هوایی به فرودگاه یاسوج است. شما پس از رسیدن به فرودگاه یاسوج، می توانید به شهر چیتاب در 38 کیلومتری یاسوج بروید و از آنجا به سمت روستای پراشکفت حرکت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که مسیر چیتاب تا روستای پراشکفت حدود 15 کیلومتر طول دارد که به صورت خاکی است و تقریبا نیم ساعتی زمان نیاز دارد تا آن را به انتها برسانید. اگر بخواهید از مسیر جاده ای نیز به سمت تنگه حرکت کنید، از شهرهای مختلف با توجه به موقعیت خود، در مسیر اتوبان ها و جاده ها، با وسیله نقلیه به یاسوج بروید و ادامه مسیر را نیز مطابق آنچه گفته شد به سمت شهر چیتاب و روستای پراشکفت طی کنید.

جاذبه های طبیعی و گردشگری چیتابه

آنچه در این سفر با آن همراه خواهیم بود، تمام جاذبه های طبیعی و مناظر زیبای کوهستانی است.  مسافران در این تنگه، به همراه منطقه کوهستانی، با یک رودخانه زیبا، طبیعت جنگلی بکر و یک سد که امکان شنا در آن وجود دارد روبرو می شوند.

وضعیت آب هوایی نیز گفتم که در این منطقه بسیار مساعد است و باعث می شود لذت بیشتری از سفر ببرید. برای مشاهده زیبایی های تنگه نیاز است که یک پیاده روی درون آب همراه با موقعیت هایی برای شنا داشته باشید. پس از قبل تجهیزات مربوط به عبور از آب و همچنین امکانات ایمنی را با خود به همراه ببرید.

در اطراف این تنگه و موقعیت کوهستانی آن گونه های گیاهی بسیار زیادی وجود دارد که شامل گیاهان دارویی مانند خاکشیر، کاسنی و کنگر در کنار سایر گیاهان از جمله ریواس، بلوط، بنه، گیلاس کوهی و قارچ می شود.

در مسیر موقعیت هایی برای آب بازی، هیجان، کوهنوردی و … وجود دارد که می توانید لذت کافی را از آنها ببرید، در عین حال که شرایط و نکات ایمنی را رعایت می کنید. تا حد امکان مسیر تنگه را به صورت دسته جمعی و گروهی طی کنید.

بهترین زمان سفر به تنگه چیتابه

مسیر سفر به صورت تنگه ای پر آب است که مسافران از میان آن عبور می کنند پس نباید در زمانی به این منطقه سفر کرد که آب بسیار سرد و آزار دهنده باشد. از طرفی آب و هوای محیط کوهستانی هم در فصول بهار و تابستان مطبوع است و در زمستان خیلی سرد می شود. جدای اینکه خطرات بارندگی و آب گرفتگی رودخانه را هم بیان کردیم. پس توصیه می شود با تورهای تابستانی و بهاری به این منطقه سفر کنید و از شرایط آب و هوای مساعد و مناسب آن لذت ببرید.

در این دو فصل امکان شنا، آب بازی و پیاده روی در مسیر تنگه وجود دارد و خنکی آب قبل از آنکه مشکل ساز باشد، بیشتر آرامش بخش و دلنشین است.

از طرفی گفتیم که در اطراف این تنگه گونه های گیاهی متنوعی وجود دارد و در یک سمت دیگر با مراتع کشاورزی روبرو هستیم. زیبایی این مناظر در فصل بهار و تابستان است که در اوج سر سبزی به سر می برند. لذت بردن از این محیط و سر سبزی، عامل دیگری است که توصیه کنیم در دو فصل ابتدایی سال به تنگه چیتابه سفر کنید.

تفریحات تور چیتابه یاسوج

اگر در کنار بازدید از طبیعت قصد تجربه هیجانات مختلف در این سفر را دارید، باید بگوییم که وسایل و تجهیزات خود را مناسب با تفریحات زیر به همراه بیاورید :

حتما لباس و کفش مناسب پیاده روی داشته باشید چرا که اصلی ترین کاری که حتما در اینجا انجام خواهید داد پیاده روی است.

کوه های اطراف تنگه، این شرایط را فراهم کرده اند که به صورت نیمه حرفه ای و حرفه ای افراد در آن به کوهنوردی بپردازند و از هیجان آن برخوردار شوند.

تفریحی که اکثر طبیعت گردان در تورها و دورهمی های دوستانه به آن علاقه دارند و در هوای تابستان بسیار دلنشین است. وسایل کمکی به همراه داشته باشید و در مسیر رودخانه و تنگه از هم دور نشوید.

یک بعد خاص از سفر های طبیعت گردی، کمپینگ و چادر زدن در فضای باز است تا شب بساط آتشی فراهم شود و زیر آسمان کنار هم وقت بگذرانیم. در جایی که کوه و جنگل و رودخانه کنار ما هستند، مطمئنا این کمپینگ جذاب تر خواهد بود.

اگر اهل عکاسی به صورت آماتور، نیمه حرفه ای و یا حرفه ای هستید، به هیچ عنوان دوربین خود را برای این سفر فراموش نکنید. چرا که قرار است با عکس ها و قاب هایی که ثبت می کنید مدت ها کیف کنید و لذت ببرید و در مواردی یک تصویر هنری بی نظیر باقی بگذارید.

تنگه چیتابه

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تورتنگه چیتابه 2,980,000 تومان 2,980,000 تومان 20 هر زمان 3.5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir