تور تنگه تامرادی یاسوج

از1,980,000تومان

تور تنگه تامرادی یاسوج

تاریخ خروج

۰۹ شهریور

مدت زمان

2.5 روزه

بازدید

1271

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
3 وعده صبحانه
اتوبوس VIP تختشو
2 شب اسکان در هتل

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

معرفی تنگه تامرادی

و علت انتخاب نام تنگ تامرادی برای این منطقه

تنگه تامرادی یا به گفته خیلی از اهالی طبیعت تنگ تامرادی یک مجموعه شگفت انگیز و بکر از مواردی است که هر انسانی دوست دارد در طبیعت مشاهده کند. مانند دشت، آبشار، کوه و صخره ، رودخانه و حوضچه های تمیز و زیبا که در کنار تاریخ این تنگه، مجموعه ای بی نظیر را بوجود آورده اند. این تنگه در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و از مهمترین مکان‌های گردشگری در این استان به حساب می‌آید. در واقع تنگه تامرادی در نزدیک روستایی به همین اسم واقع شده است که با بهبود مسیر ماشین رو در این منطقه، میزان توجه طبیعت گردان به آن زیاد شد و تعداد سفرها به این منطقه رشد چندین برابری به خود دید. آنچه توسط اهالی و تاریخ این منطقه بیان شده است، اشاره دارد به این موضوع که یکی از طایفه ها و ایل های بزرگ ای بویر احمد با نام تامرادی در این منطقه سکونت داشته و به همین خاطر نام تنگه به تامرادی معروف گشته است.
پیمایش تنگ تامرادی

در مسیر پیاده روی شما علاوه بر طبیعت زیبا تعدادی از موقعیت های مناسب کمپ را نیز خواهید دید. با ادامه پیاده روی یکی پس از دیگری، با آبشار ها، حوضچه ها و رودخانه ای که جریان دارد، برخورد خواهید داشت. در مجموع خیلی از دوستان و طبیعت گردان، این مسیر را بسته به توان خود ادامه می دهند و سپس به محل شروع بر میگردند. برای همین است که اطلاع دقیق از میزان آبشارها و حوضچه ها و قسمت های انتهایی تنگه در دسترس نمی باشد. همچنین هرچه به جلو می روید مسیر سخت تر و پر از صخره و سنگ می شود.
آب و هوای تنگه تامرادی

شاهکار خطرناک طبیعت یاسوج

تنگه تامرادی در یک منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده است که در فصل های بهار و تابستان بهترین آب و هوا را دارد. در این دو فصل وضعیت هوا مساعد پیاده روی و طبیعت گردی می باشد و حضور در مسیر آبشارها و حوضچه ها، بخاطر دمای مناسب هوا، لذت بخش است. اما از پاییز به سمت زمستان هوای این منطقه بسیار سرد می شود که همراه با بارش های برف و باران است.
دیدنی های اطراف تنگه تامرادی

بهشتی در منطقه یاسوج

علاوه بر آبشارها، غارها و حوضچه های این تنگه که در کنار جنگل بلوط و چشمه بلوط اصلی جز زیبایی های طبیعی تنگه تامرادی هستند، مواردی مانند آستان مقدس امامزاده جلیل‌القدر سید محمود معروف به سید محمود(ع)، روستای تاریخی و پلکانی شوتاور و روستای المور نیز می توانند در برنامه گردشگری و سفر شما قرار بگیرند. چرا که هر کدام از این موارد خود به تنهایی نیز اثری جذاب و دیدنی برای سفر هستند. همچنین در این تور علاوه بر بازدید تنگه تامرادی به بازدید تنگه براق، آبشار مارگون و تنگه چیتابه خواهیم پرداخت.
تنگه براق

یکی از جاذبه های دیدنی در این تور

این تنگه از دیگر جاذبه هایی است که در این منطقه واقع شده است و از آن به عنوان بهشت مخفی یاد می کنند. تنگه براق در روستای براق و با فاصله هشتاد کیلومتری از روستای اقلید قرار دارد. از نظر موقعیتی نیز جزء همسایگان شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد به حساب می آید. زمانی که از سمت یاسوج قصد سفر به تنگه براق را داشته باشید باید در مسیر جاده یاسوج – سپیدان هفتاد کیلومتر را طی کنید تا به مقصد برسید. فضای طبیعی، همراه با محیط صخره ای که در دل آن رود آبی وجود دارد که از آبشار فرو می ریزد، فضای این تنگه را تشکیل می دهند. شرایط آب هوایی تنگه براق خنک و مرطوب است و همین موضوع باعث شده است که فضای آن بسیار سر سبز و زیبا باشد و طراوت و تازگی در میان این تنگه به خوبی احساس شود. وضعیت آب و هوایی این تنگه آن را برای سفر در بهار و تابستان مناسب گردانده است و در پاییز و زمستان به خاطر سرما بهتر است به آن سفر نکنید. در کنار مواردی مانند آبشار، صخره و بافت گیاهی، غار تنگه براق نیز از دیگر جاذبه هایی است که در سفر به این تنگه می توانید از آن دیدن کنید. موردی که این تنگه را به مراتب زیباتر کرده است ارتفاع دیواره های بلند آن است که در برخی نقاط تا 300 متر هم می رسد و یک محیط بسیار مرطوب در دل خود ایجاد نموده که باعث شده سطح سنگ ها نیز از خزه پوشیده شوند.
مسیر دسترسی و موقعیت جغرافیایی تنگه تامرادی

این تنگه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. در غرب شهر یاسوج و به فاصله 55 کیلومتر از این شهر، در مسیر جاده یاسوج به سپیدار، تنگه ای زیبا قرار دارد که برای هر بیننده ای طبیعت را جلوه ای متفاوت تعریف می کند. اگر قصد سفر به تنگه تامرادی و طبیعت گردی در این منطقه را دارید باید از هر نقطه کشور خود را به استان کهگیلویه و بویر احمد برسانید و در این استان از شهر یاسوج وارد جاده یاسوج- بابا میدان شوید. مسیر خود را در این جاده ادامه دهید و بعد از 25 کیلومتر، ادامه مسیر را در جاده سپیدار طی کنید. شما بعد از اینکه 10 کیلومتر را در این مسیر طی کردید با دقت وارد جاده تنگ مرادی شوید. در ادامه مسیر باید کنار لذت بردن از مسیر، میزان تمرکز و توجه شما به جاده نیز زیاد چرا که با جاده ای کوهستانی، به همراه پیچ و خم ‌های زیاد و مناظری بکر روبرو هستید. این جاده پر پیچ و خم و زیبا از میان کوه و جنگل بلوط می گذرد و به نزدیکی تنگه و اولین آبشار می رسد. جایی که دیگر امکان ادامه مسیر با وسیله نقلیه فراهم نمی باشد و باید ادامه راه را پیاده روی کنید.
نقشه تنگه تامرادی یاسوج

ویژگی ها و تفریحات مهیج تنگ تامرادی

 

این تنگه زیبا و شگفت انگیز شامل مجموعه کاملی از فضاهای پرهیجان و لذت بخش است که انسان در طول طبیعت گردی دوست دارد همراه آنها باشد. از جمله آب، بله آب، جایی که آب هست لحظات شیرین، پر هیجان، شنا، آب بازی و قدم زدن میان آب وجود خواهد داشت. مانند حوضچه ها و آبشارهای موجود در تنگه تامرادی که آبی زلال و خنک دارند. صخره ها و دیواره های تنگه از دیگر زیبایی های آن می باشد که در طول سالیان دراز بخاطر تماس با سطح آب ناشی از آبشار ها و باران ها، به صورت صاف و صیقلی در آمده اند.

همچنین شما در مسیر پیاده روی بعد از عبور از یک آبشار، نگرانی نخواهید داشت، چرا که باز آبشارها و حوضچه های بعدی در مسیرتان خواهد بود و هر آنچه از هیجان و لذت در ذهنتان متولد می شود را در ادامه مسیر به سرانجام خواهید رساند. ارتفاع این آبشارها متفاوت است و همچنین میزان آب و پهنای آنها نیز متغیر می باشد. در کنار این موارد که شامل پیاده روی، شنا، آب بازی و ..می باشد، خنکی آب در فصل تابستان که ناشی از سایه صخره ها و دیوارها می باشد و خود همین صخره ها که در کنار زیبایی، عاملی برای ایجاد هیجان، عکاسی و تفریح می باشند، از دیگر موارد جذاب تنگه تا مرادی هستند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که بالا رفتن از صخره‌های مرتفع تر و بلندتر، نیازمند تجهیزات و لوازم حرفه ای صخره نوردی می باشد و بهتر است بی گدار به سمت صخره نوردی نروید.

آّب زلال حوضچه ها برای شنا بی نظیر می باشند و می توان گفت از لذت بخش ترین قسمت‌های گردش در تنگه تامرادی همین حوضچه های پر آب هستند که توجه طبیعت گردان را به خود جلب می کنند و باعث ایجاد لحظات شاد و پر از نشاط می شوند.

در تنگه تامرادی غارهای طبیعی نیز وجود دارد که به شکلی مرموز و منحصر به فرد هستند. در اطراف غارها، گونه های گیاهی را خواهید دید و تصویر ورودی آنها ذهن شما را به دنیای فیلم و تخیل می برد. موقعیتی که بیشتر شبیه یک نقاشی و جلوه های ویژه می باشد.

تنوع آبشارها به زیبایی محیط کمک می کند. آبشارهایی که در کمترین مقدار دارای ارتفاع 8 متر هستند و بلندترین آنها تا 50 متر هم می رسد. البته امکان رسیدن به این آبشار به راحتی فراهم نیست، ولی آبشارهایی با ارتفاع کمتر را می توانید در دسترس خود داشته باشید و از آنها لذت ببرید.

درواقع اگر بخواهیم در مورد جذابیت طبیعت گردی و سفر به تنگه تامرادی صحبت کنیم، شما از لحظه ای که از شهر یاسوج خارج می شوید، در کنار زیبایی ها و مکان های دیدنی قرار می گیرید. مسیر کوهستانی به همراه گونه های متفاوت گیاهی و درختان جنگلی، زنده کننده روح شما هنر دوستانی است که خود را جزیی از طبیعت و طبیعت را جزیی از زنده بودن می دانید.

همچنین مواردی چون چشمه بلوط عسلی و جنگل بلوط اطراف تنگه نیز، از دیگر زیبایی های این منطقه است. چرا که یکی از مناطق ییلاقی مورد توجه می باشند. هرچند شکار بی رویه در این منطقه، در حال نابود کردن نسل سنجاب ایرانی می باشد. البته گونه های جانوری دیگر این منطقه مانند کبک در دسته پرندگان و خرس در دسته حیوانات جنگلی نیز بخاطر شکارهای غیر قانونی، رو به انقراض می باشد.

تنگ تامرادی در تاریخ

در کنار اطلاعات موقعیتی و جغرافیایی، در زمینه تاریخی هم تنگه تامرادی بستر اتفاقات بزرگی بوده است، از جمله مهمترین آنها می توان به تقابل آریوبرزن سردار هخامنشی با اسکندر مقدونی در این منطقه اشاره کرد. چرا که اسکندر مقدونی بعد از فتح شوش، برای تصرف تخت جمشید باید از مسیر این تنگه عبور می کرد.

تنگه تامرادی یاسوج

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور تنگه تامرادی یاسوج 1,980,000 تومان 1,980,000 تومان 20 ۰۹ شهریور 2.5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir