تور طبس به کال جنی

از2,365,000تومان

تور طبس به کال جنی

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

3.5 روزه

بازدید

354

حداکثر ظرفیت

10

خدمات

مجوز اژانس، بیمه و لیدر
تمام وعده های غذایی
هزینه اضافه ندارد
3 شب اقامت
اتوبوس vip، ٢۵ نفره

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

موقعیت جغرافیایی طبس و کال جنی

در دسته شهرهای مهم و بزرگ کویری می توان به طبس اشاره کرد که یک پل ارتباطی کویری بین چند مسیر اصلی می باشد. این شهرستان در شمال شرق یزد و جنوب غربی خراسان رضوی واقع شده است که جاده بیرجند به یزد از آن می گذرد. شهر طبس در کمربند میانی کشور و نواحی کویری قرار گرفته است. این شهر در حاشیه دشت کویر و به گونه ای از نواحی شرقی آن به حساب می آید. در سمت شمالی شهر طبس، دشت کویر و شهرستان های کاشمر و شاهرود قرار می گیرند. در سمت جنوب این شهرستان نیز کویر لوت و شهرستان کرمان قابل دسترسی هستند. شرق شهرستان طبس به فردوس و بیرجند محدود می شود و خور بیابانک در استان اصفهان همسایه غربی آن می باشد. کال جنی نیز که ادامه مسیر بعد از طبس می باشد، نام عجیب و افسانه ای یک دره تاریخی است که در جهت شمال شهر طبس قرار دارد.
مسیر دسترسی به طبس و کال جنی

امکان سفر به طبس با هواپیما و مسیر جاده ای فراهم است. البته فرودگاه این شهر به صورت همه روزه فعال نیست و این مورد، برای زمان بندی سفر شما محدودیت هایی ایجاد می کند. پس از قبل در این زمینه برنامه ریزی کنید. روش بعدی استفاده از مسیر جاده ای است. فاصله طبس تا تهران 864 کیلومتر می باشد که حدود ده ساعت رانندگی نیاز دارد. این مورد نیز برای خیلی از افراد خسته کننده است و بعد از طی کردن چنین مسیری با وسیله شخصی، انرژی کافی برای گردش و لذت از جاذبه های شهر طبس را نخواهند داشت. به همین خاطر توصیه می کنیم از تور طبس به کال جنی استفاده کنید. چرا که نه تنها دیگر مسیر سفر برای شما خسته کننده نخواهد بود که با دوستان جدید آشنا می شوید و با کمک راهنمای تور، می توانید زمان بندی بهتری برای گشت و گذار در این منطقه داشته باشید. امنیت سفر با تور نیز بیشتر است.

جاذبه‌های دیدنی طبس و کال جنی

جاذبه های دیدنی طبس و کال جنی

در ابتدا گفتیم که نباید فقط طبس را به عنوان یک شهر کویری در نظر گرفت و با چنین رویکردی به آن سفر کرد، بلکه باید منتظر یک موقعیت متفاوت در دل کویر بود. این شهر زیبا در کنار مجموعه زیادی از جاذبه های گردشگری که دارد، یک سفر جذاب را برای شما فراهم می کند. برنامه زمان بندی شده متناسب با مسیر طبس به کال جنی می باشد که کل سفر محدود به این دو مورد نیست و جاذبه های جانبی زیادی را هم خواهیم دید.

کال جنی

ابتدا خود کال جنی را معرفی کنیم تا بدانیم چرا اینقدر مهم است که با یک تور ویژه در مسیر طبس به کال جنی، به این منطقه سفر کنیم. داستان ها و افسانه ها جزیی از زندگی بشر بوده اند، هستند و خواهند بود، برای همین بازدید از مناطقی که با این افسانه ها گره خورده اند و به نوعی زادگاه یک افسانه می باشند، می تواند احساس بی نظیری را در انسان شکل دهد. فکر کنید برای لحظاتی در نقطه ای قرار دارید که سال ها و قرن ها روایت در مورد آن وجود دارد و آن را بستر اتفاقاتی متفاوت می دانند. دقیقا کال جنی از چنین ویژگی برخوردار است. افسانه های این کال بین اهالی منطقه و بومیان  به صورت نسل به نسل منتقل شده است و حالا در اختیار ماست.

بومیان این منطقه معتقدند کال جنی بخاطر ظاهر متفاوت و خاصی که دارد و در دل کویر یک دره بی نظیر است، محلی برای زندگی جنیان است. ارواح سرگردان در این دره زندگی میکنند و در کنار برکه های فیروزه ای رنگ آن به آب تنی می پردازند.

این دره سنگی که دارای رنگ های قرمز و مسی می باشد، از برکه های زیادی برخوردار است. جاذبه آن بسیار زیاد است که خیلی از افراد مصمم برای عکاسی لحظاتی یادشان می رود چه می خواستند انجام بدهند و نظاره گر این دره می شوند.

اما در شهر طبس و مسیرهای فرعی علاوه بر مقصد نهایی که کال جنی است، جاذبه های دیگری وجود دارد که با توجه به شرایط زمانی تور طبس به کال جنی از آنها بازدید می شود. برخی از این جاذبه ها عبارتند از:

تنگه و چشمه مرتضی علی

قرار است با دیدن یک تنگه متفاوت، لحظاتی موقعیت خود را گم کنید و فراموش کنید در یک منطقه کویری به سر می برید. آب و هوا در این تنگه بسیار مطبوع و مناسب است و دیواره های بسیار بلند اطراف تنگه را در برگرفته است. در دل این تنگه یک آب زلال جریان دارد که خنکی آن، شگفتی دیگر تنگه می باشد. آب تنگه از چشمه ای به همین نام یعنی چشمه مرتضی علی نشات می گیرد. بخاطر پستی و بلندی هایی که در تنگه وجود دارد، در برخی نواحی آن آب چون آبشاری زیبا از بالا به پایین می ریزد.

طاق عباسی

زمانی که تنگه مرتضی علی را به سمت انتهای چشمه پیش بروید به یک سد قدیمی و زیبا می رسید که به اسم طاق عباسی شناخته می شود. این سد با توجه به موارد ثبت شده، به عنوان قدیمی ترین و نازک ترین سد در جهان شناخته می شود که در نوع خود جالب توجه است.

روستای خرو و قلعه اسماعیلیان

این روستا و قلعه زیبای اسماعیلیان در آن، یکی دیگر از نقاطی است که در سفر به طبس از آن بازدید می شود. آب و هوای روستا ییلاقی است و در میان کوه ها قرار گرفته است. زمانی که از میان کوچه های این روستا عبور کنید تا به سمت قلعه اسماعیلیان بروید، از هوای مطبوع لذت می برید. درختانی متفاوت با بافت کویر از جمله گردو، انجیر و انگور در باغ های اطراف خواهید دید. مسیر خود را که در میان این باغ ها ادامه بدهید به قلعه اسماعیلیان می رسید. قلعه در ارتفاعات یکی از کوه های اطراف روستا ساخته شده است و می توان از قلعه، به تماشای کل منطقه و روستا نشست.

روستای ازمیقان

مناطق سر سبز گردشگری کویر طبس هنوز تمام نشده است. چرا که روستای زیبا و خوش آب و هوای ازمیقان در فاصله 40 کیلومتری طبس دیگر جاذبه ناحیه است که شما باید از آن بازدید کنید. یک رودخانه دائمی عامل اصلی این شرایط روستا است و به آب و هوای آن کمک کرده است. در این روستا شما با درختانی روبرو خواهید شد که عمری بیش از 300 سال دارند و ارتفاع آنها به 20 متر می رسد. درختان عظیمی که در کمتر جنگلی مشابه آنها پیدا می شود، حالا در دل کویر قابل دیدن هستند.

تور طبس به کال جنی

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور طبس به کال جنی 2,365,000 تومان 2,365,000 تومان 10 هر زمان 3.5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
👌 اماکن حضور با قطار، هواپیما 🤗 امکان همراهی از شهرهای دیگر
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir