تور عسلویه، پارسیان و مقام

از3,360,000تومان

تور عسلویه، پارسیان و مقام

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

۵ روزه

بازدید

6463

حداکثر ظرفیت

10

خدمات

4 وعده صبحانه، 3 وعده شام و 1 وعده ناهار
مجوز آژانس، بیمه، لیدر
هزینه اضافه ندارد
اتوبوس vip، ٢۵ نفره
دو شب اقامت در خانه های محلی

خدمات بیشتر

مسیرهای دسترسی

موقعیت جغرافیایی پارسیان

شهرستان پارسیان در جنوب کشور ایران و در استان هرمزگان قرار دارد که در سمت شمال به شهرستان لامرد و در سمت جنوب به دریای خلیج فارس می رسد. در سمت شرقی شهرستان پارسیان بخش شیبکوه از توابع بندر لنگه قرار گرفته است و در سمت غرب به شهرستان عسلویه می رسد. ارتفاع از سطح دریای شهر پارسیان 50 فوت می باشد.
مسیر دسترسی به پارسیان

در سمت جنوب شهرستان پارسیان دریای خزر قرار دارد اما در سه جهت شمال، شرق و غرب شهرهایی وجود دارند که امکان دسترسی به پارسیان را فراهم می آورند. برای اینکه خود را به مقصد سفر برسانید می توانید از هر کدام از این سه مسیر با توجه به موقعیتی که دارید، استفاده نمایید : مسیر اول از شیراز به پارسیان : اگر از سمت شمال و شهر های مرکزی کشور قصد سفر به پارسیان را دارید، کافی است خود را به شیراز برسانید و ادامه مسیر را در جهت جنوب طی کنید. فاصله شیراز تا پارسیان 400 کیلومتر می باشد. مسیر دوم از بوشهر به پارسیان : از سمت غرب برای رسیدن به پارسیان می توان ابتدا به بوشهر رفت و سپس با عبور از شهر عسلویه خود را به مقصد سفر رساند. فاصله عسلویه تا پارسیان 60 کیلومتر می باشد. مسیر سوم بندر عباس – پارسیان : این مسیر از سمت شرق وارد مقصد مورد نظر می شود و برای رسیدن به آن باید پس از رفتن به بندر عباس، در جاده بندر خمیر به بندر لنگه حرکت کنیم و بعد از بندر لنگه به سمت پارسیان برویم. فاصله بندر عباس تا مقصد 400 کیلومتر می باشد. البته نیاز نیست این مسیر را یکباره طی کنید و می توانید در طول مسیر از بندر خمیر و بندر لنگه دیدن کنید و به جاذبه های مختلف آنها هم سری بزنید.
موقعیت جغرافیایی عسلویه

در استان جنوبی بوشهر و به فاصله 287 کیلومتری از مرکز این استان، شهر عسلویه واقع شده است. این شهر بندری در نزدیکی مرز سه استان قرار گرفته است. به طوری که در سمت شرق آن استان هرمزگان قرار دارد و در سمت شمال نیز به مرز استان شیراز نزدیک است. در جنوب نیز با سواحل خلیج فارس همجوار می‌باشد. این موقعیت باعث شده است که دسترسی به این شهر بندری از جهات مختلف فراهم باشد.
مسیر دسترسی به عسلویه

از مسیرهای کنگان و بندر طاهری امکان دسترسی به این شهر می باشد. فاصله بندر عسلویه تا کنگان 70 کیلومتر می باشد و تا بندر طاهری 37 کیلومتر مسافت می باشد. همچنین برای سفر به این شهر بندری، از سمت بندر عباس و شیراز نیز مسیرهایی وجود دارد. اما سریعترین و راحت ترین راه، پرواز مستقیم به فرودگاه این شهر می باشد که پرواز به شهرهای زیادی را پوشش می دهد.

پارسیان کجاست؟

شهر پارسیان در استان هرمزگان و سواحل دریای خلیج فارس قرار گرفته است. نام قدیم این منطقه گاو بندی بود که با گسترش جمعیت و امکانات در آن و پیشرفت زیادی که در دو دهه اخیر داشت، به عنوان یک شهرستان مستقل پذیرفته شد و در سال 1386 نام آن را به پارسیان تغییر دادند. شهر پارسیان در 220 کیلومتری بندر لنگه قرار دارد.

سوغات و صنایع دستی پارسیان

خرید کردن و تهیه سوغات یکی از لذت های سفر است که هرچه تنوع صنایع دستی و خوراکی های یک منطقه بیشتر باشد، لذت خرید آنها نیز بیشتر است. شهر پارسیان نیز بخاطر فرهنگ و قدمت بالایی که دارد در زمینه صنایع دستی و غذای محلی، محصولات بسیار زیادی دارد.

صنایع دستی شامل : حصیر بافی، سفال میناب، لباس های سنتی، خورجین و کتل، چادر بافی و … می شود.

غذاهای محلی شامل : خمفروش، گیویده، هریسه، بدوه، ته چین ماهی، برنج سرخ، مجبوس، رنگینک، حلوای انگشت و … می باشد.

آب و هوای پارسیان

این شهرستان بخاطر نواحی کوهستانی که دارد، نسبت به آن آب و هوایی که از جنوب و شهرهایی مانند بندر عباس و بندر بوشهر در ذهن داریم، متعادل تر می باشد. به همین خاطر شرایط بهتری را برای سفر بوجود می آورد. از طرفی میزان پوشش گیاهی در پارسیان متناسب و خوب است و با توجه به داشتن چشمه های زیاد شرایط کشاورزی منطقه مناسب و ایده آل می باشد. این امر نیز در بهبود شرایط آب و هوایی تاثیر گذار است. در اطراف شهر و زمین های کشاورزی با باغ های زیادی از درختان نخل روبرو خواهید شد.

جاذبه های گردشگری

حالا که از مسیر مناسب با شرایط خود را به مقصد رسانیده اید، نباید موردی را از قلم بیاندازید و همه جاذبه های شهر پارسیان را باید از نزدیک مشاهده کنید:

اولین جاذبه گردشگری پارسیان سواحل بسیار زیبای این ناحیه است. سواحل شنی و سواحل صخره‌ای که مرز زیبایی بین کوه و دریا ایجاد کرده اند و می توانید ساعت ها به تماشای آن بنشینید. طول سواحل زیبای این شهرستان به حدود 90 کیلومتر می رسد.

سواحل پارسیان جنوب

از  شهرهای اطراف پارسیان است که در سمت غرب آن واقع شده است و یک مجموعه زیبا از دریا، ساحل، دشت و کوه را در مقابل مسافران قرار می دهد.

این شهر دارای مکان های دیدنی زیادی است که هر کدام از آنها می تواند دلیل کافی برای سفر به کوشکنار باشد، از جمله : پارک شهروند، بندر تبن،  موقعیت تفریحی کورو، لاور، کوه های کوشکنار، تنبوی جنوبی و شمالی.

شهر کوشکنار تور پارسیان

حالا که تا شهر کوشکنار آمده اید، حتما به شهر دشتی هم سر بزنید که بعد از آن قرار گرفته است. جاذبه های این شهر شامل قله های 40 متری و کلات سرخ با قدمتی قبل از ظهور اسلام می باشد.

شهر دشتی هرمزگان

شرق پارسیان نیز مانند سمت غرب پز از جاذبه های دیدنی است که یکی از آنها تنگه شوتاریکو واقع در میان کوه های این ناحیه است. کوه هایی که دارای فرورفتگی های مختلف می باشند و رنگ آنها روشن است. فاصله تنگه شوتاریکو تا پارسیان 17 کیلومتر است.

چشمه اودبه و تنگه شوتاریکو

البته در مسیر شما یک دو راهی را خواهید داشت که هر کدام از آنها شما را به یک تنگه زیبا می رساند. در سمت راست تنگه شوتاریکو و در سمت چپ ادامه مسیر به چشمه اودبه  می رسد. گیاهان دارویی از جمله پوشش گیاهی موجود در این منطقه است. تردد به چشمه اودبه راحت تراز تنگه شوتاریکو می باشد.

در ادامه سفر به شرق پارسیان و با فاصله 38 کیلومتری از آن، به روستای بهده خواهیم رسید. معروف ترین جاذبه روستای بهده، غار گیری می باشد که برای آن عمری  هزار ساله برآورد شده است که به صورت دست ساز توسط بومیان محلی این منطقه ساخته شده است. در نزدیکی ورودی غار یک کانال و سد وجود دارد که آب غار را کنترل می کند.

روستای زیبای بهده

در سمت شرق و بین بندر بستانو و بندر مقام جاده متفاوت و زیبایی قرار دارد که در زمان عبور از این جاده، می توانید چشم انداز زیبای ساحل را مشاهده کنید. این جاده در زمان طلوع و غروب خورشید نیز زیبایی دو چندانی پیدا می کند و از جاذبه هایی است که در سفر به پارسیان نباید از آن غافل شد.

جاده ساحلی بستانو

بعد از روستای زیارت و عبور از ساحل نیرم، به بندر مقام می رسیم. زمانی که در جاده ساحلی این بندر حرکت کنید، صخره عظیمی را مشاهده خواهید کرد که به نام گردنه عشاق شناخته می شود.  تماشای دریا و غروب آفتاب از این نقطه، صحنه های زیبا و رمانتیکی را بوجود می آورد که عاملی بر انتخاب این اسم بوده است. جایی که امکان تماشای ساحل زیبای مکسر که خط مرزی بین دریا و کوهستان است نیز وجود دارد.

گردنه عشاق مقام

روستای بوچیر نیز دیگر منطقه شرقی پارسیان است که برای سفر مناسب  می باشد. در این روستا تنگه بوچیر وجود دارد که در آن چشمه ها و جوی های پر آبی قرار گرفته اند. از جمله اینها می توان چشمه بوچیر را نام برد. در کنار هوای مطبوع و مناسب تنگه، قندیل های بزرگ و زیبایی که در این چشمه قرار دارد به عنوان یک جاذبه گردشگری مسافران را به سمت خود جلب می کند.

مسیر این دره همراه با حوضچه های آب و رودخانه های متفاوتی می باشد که برای طی کردن آن، نیاز به شنا  می باشد. اگر اهل شنا هستید و می خواهید به انتهای این تنگه برسید، حتما به آن سفر کنید.

چشمه بوچیر

اینها برخی از جاذبه های مهمی بود که می توانید در تور پارسیان به آن سفر کنید، البته در کنار این ها موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توان به آنها اشاره کرد، از جمله :

  • سواحل زیبای بندر بوستانو، نیرم، بندر طبن
  • چشمه های شمس، تنگ آب دبه، تنگه سی رودان، فاریاب، بردول، بنوسرکوه
  • طبیعت های تنبو و سرکوه شنبه
  • آسیاب های فومستان و فاریاب
  • باغ ها و نخلستان های مختلف در اطراف شهر

معرفی عسلویه

یکی از شهرستان‌های استان بوشهر می‌باشد که به عنوان مرکز فعالیت‌های نفت و گاز شناخته می‌شود. این شهر در منطقه جنوبی کشور و نزدیک به خلیج فارس واقع شده است که دارای آب و هوای گرم و شرجی است. درست است که فاصله این شهر با اکثر شهرهای کشور بسیار زیاد می باشد اما به دلیل داشتن پرواز های زیاد از فرودگاه عسلویه به اکثر نقاط کشور، دیگر هیچ جای نگرانی بابت مسافت وجود نخواهد داشت.

طبیعت گردی در عسلویه

حالا که با موقعیت جغرافیایی آشنا شدیم و مسیرهای مختلف را طی کردیم، وقت آن است که ببینیم در این شهر بندری، غیر از سکوهای گاز و نفت چه چیزی وجود دارد که اینقدر جذاب است و افراد زیادی را از نقاط مختلف کشور به اینجا کشانده است. در ادامه به چند مورد معروف و مهم که نباید در سفر به عسلویه آنها را از دست بدهید اشاره خواهیم کرد.

اینکه در دل کویر و منطقه ای گرم، آبشاری زیبا وجود داشته باشد، همچون تصور سرابی لذت بخش است که در ذهن انسان تداعی می شود. اما این بار در واقعیت و در روستای اخند عسلویه، آبشاری به نام درزو وجود دارد که برای تماشای آن نیاز است چیزی حدود دو ساعت پیاده روی کنید. این آبشار از کوه درزو سرچشمه می گیرد و به همین دلیل به نام آبشار درزو معروف است. خیلی از طبیعت گردان در حوضچه پای این آبشار به شنا و آب تنی می پردازند و لحظات شادی را برای خود و همراهانشان بوجود می آورند. در ماه‌های اسفند و فروردین پیاده روی به سمت این آبشار شما را با دشت گل های قرمز روبرو خواهد کرد. فاصله آبشار درزو از بندر عسلویه 15 کیلومتر می باشد.

آبشار درزو تور پارسیان

وقتی صحبت از پارک های حفاظت شده می‌شود، همه به یاد پارک‌های جنگلی در مناطق کوهستانی و یا شمالی کشور می افتیم، اما این بار پارک ملی نایبند یک پارک دریایی محافظت شده است که به عنوان اولین پارک ملی دریایی نیز ثبت شده است. این پارک در برگیرنده حیات وحش متنوعی است و زیستگاه حیواناتی از جمله میش، قوچ، آهو، پلنگ و … می باشد. شما در کنار این حیوانات با فضای زیبای آن نیز روبرو خواهید بود که شامل پوشش غنی گیاهی می شود. از جمله مهمترین گیاهان این منطقه انار شیطان، استبرق، انجیر معابد، جنگل های حرا و … می باشد.

اما اینها همه جز قسمت خشکی بودند. در قسمت دریای این پارک وضعیت جذاب تر هم می شود و امکان غواصی در میان تپه های مرجانی فراهم است. جایی که درون آب احتمال مشاهده نژاد خاصی از لاک پشتان که برای تخم گذاری به این بندر آمده اند، وجود دارد. این منطقه در گذشته یکی از مراکز صید مروارید کشور بوده است.

پارک ملی نایبند عسلویه

وقتی صحبت از پارک های حفاظت شده می‌شود، همه به یاد پارک‌های جنگلی در مناطق کوهستانی و یا شمالی کشور می افتیم، اما این بار پارک ملی نایبند یک پارک دریایی محافظت شده است که به عنوان اولین پارک ملی دریایی نیز ثبت شده است. این پارک در برگیرنده حیات وحش متنوعی است و زیستگاه حیواناتی از جمله میش، قوچ، آهو، پلنگ و … می باشد. شما در کنار این حیوانات با فضای زیبای آن نیز روبرو خواهید بود که شامل پوشش غنی گیاهی می شود. از جمله مهمترین گیاهان این منطقه انار شیطان، استبرق، انجیر معابد، جنگل های حرا و … می باشد.

پارک ملی نایبند تور عسلویه

اما اینها همه جز قسمت خشکی بودند. در قسمت دریای این پارک وضعیت جذاب تر هم می شود و امکان غواصی در میان تپه های مرجانی فراهم است. جایی که درون آب احتمال مشاهده نژاد خاصی از لاک پشتان که برای تخم گذاری به این بندر آمده اند، وجود دارد. این منطقه در گذشته یکی از مراکز صید مروارید کشور بوده است.

اگر به سواحل صخره ای علاقه دارید و با دیدن آنها از خود بی خود می شوید، سفر به روستای هاله عسلویه را از دست  ندهید. این روستای ساحلی دارای جنگل های حرا می باشد و همچنین درختان کنار و کهورگر، از دیگر پوشش های گیاهی موجود در آن می باشند. به این زیبایی ها پوشش گیاهی مردابی  سواحل شنی را نیز اضافه کنید. مطمئنا آنچه برای حال خوب نیاز است کامل می شود. فاصله این روستا تا بندر عسلویه 9 کیلومتر است و کمتر از ده دقیقه می‌توانید خود را از عسلویه به ساحل این روستا برسانید.

روستای هاله تور عسلویه

جنگل‌های حرا، ساحل صخره ای، آبشاری در دل طبیعت و حالا چشمه ای زیبا که شما را از فضای صنعتی عسلویه دور می کند. این آبشار در روستای کلات عسلویه واقع شده است و باید در تاریخ سفر کرد تا مشخص شود چون چشمه نامش کلات بوده اسم روستا کلات شده یا چون عده ای با قومیت کلات در اینجا روستا ایجاد کرده اند نام چشمه را کلات گذاشته اند. اما برای طبیعت گردان بعد ظاهری و زیبایی چشم نواز آن بیشتر از بعد تاریخی جلب توجه می کند. این چشمه زیبا و پر آب، در دل کوه و صخره با طبیعتی سرسبز همجوار است. در اطراف این چشمه نخل های بلند به چشم می خورد که زیبایی آن را دو چندان می کند. سفر در فصول سرد مانند پاییز و زمستان به این چشمه لذت بخش و مناسب می باشد.

چشمه کلات تور عسلویه

این روستا نیز یکی دیگر از روستاهای ساحلی منطقه به حساب می آید که نه تنها به خاطر ساحل زیبای خود طبیعت گردان و مسافران را به آنجا می کشاند که در آن یک غار دریایی نیز وجود دارد. برای رسیدن به این غار باید مقداری تپه نوردی و پیاده روی کنید. فاصله این روستا تا بندر عسلویه حدود 40 کیلومتر می باشد که با نیم ساعت رانندگی خود را به آن خواهید رساند. در کنار طبیعت زیبا وجود آثار باستانی چون سد بنود، بقایای آبگیر دوره ساسانی و آسیاب های آبی نیز ارزش سفر به آن را دو چندان می کند.

روستای ساحلی بنود تور پارسیان

گاهی کنار طبیعت زیبا، دیدن نشاط زندگی و روحیه امید انسان نیز بسیار جذاب است. جایی که آدم ها با هیجان در پی امور زندگی هستند. در روستای بستانو شما به مرکز قایق‌های ماهیگیری دسترسی خواهید داشت. جایی که بیش از 50 الی 60 قایق به کار صیادی مشغول هستند و شغل اصلی ساکنان آن روستا را ماهی گیری تشکیل می دهد. در کنار ساحل این روستا، رفت و آمد این قایق ها و پهن کردن تورشان در ساحل قابل مشاهد می باشد.

روستای بستانو تور پارسیان

کمی از شرق عسلویه فاصله بگیریم و به غرب این بندر برویم. جایی که در پارک ساحلی نخل نقی، نخلستان‌های زیادی قابل مشاهده می باشد. در این پارک ساحلی به دلیل سفر زیاد توریست ها و استقبال خوبی که از آنجا داشته اند، انواع امکانات تفریحی و رفاهی فراهم شده است. افرادی که در این منطقه زندگی می کنند یا کسانی که قبلا به آنجا سفر کرده اند می دانند در ایام نوروز یکی از شلوغ ترین مکان های گردشگری کشور همین ساحل نخل نقی می باشد.

پارک ساحلی نخل نقی تور عسلویه

 همراه با طبیعت گردی ایجاد لحظاتی برای استراحت، تجدید انرژی و لاکچری بازی نیز جذاب می باشد. به همین دلیل است که برای کامل کردن پازل گردشگری این منطقه، دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه بسیار مناسب است. وسعت این دهکده حدود 20 هکتار می باشد که در برگیرنده امکانات زیادی مانند سه چرخه آبی، پاراسل، غواصی، هاورکراف، واتر جت و جت اسکی می باشد. فاصله دهکده گردشگری پازارگاد از عسلویه 20 کیلومتر می باشد. در این دهکده اقامتگاه هایی فراتر از تصور وجود دارد که بسیار خاص و متفاوت می باشند. از جمله سوئیت‌های لوکس با تمام امکانات و همچنین کلبه های شناور که قابل رزرو کردن می باشند.

دهکده گردشگری پازارلند تور عسلویه

این مجموعه همچنین فضای مناسب بازی کودکان، سینمای 6 بعدی، اجرای کنسرت در فضای باز و برنامه های مناسبتی مختلف را در دستور کار دارد تا به جذابیت سفر مسافران اضافه کند.

از دیگر مناطق دیدنی عسلویه می توان به بازار ماهی فروشان عسلویه، میدان لنج، چهارشنبه بازار عسلویه و مجتمع تجاری رویال اشاره کرد.

مناطق بکر و زیبا در کشور ایران بسیار زیاد می باشد. اما نوع دسترسی و زمان بندی نیز به آنها مهم است. این شهر به دلیل پذیرا بودن نیروی کار زیاد از شهر های داخلی و حتی خارجی، تعداد بیش از 60 پرواز در روز را از فرودگاه خلیج فارس شاهد می باشد. بنابر این به راحتی می توانید از شهرهای مختلف بندر عسلویه را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنید. تعداد شرکت های هواپیمایی که به مسافران ارائه خدمت می کنند مناسب و با کیفیت است  چرا که برای رفت و برگشت متخصصان و مهندسان برتر در نظر گرفته شده اند.

فرودگاه خلیج فارس تور عسلویه

پارسیان

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور عسلویه، پارسیان و مقام 3,360,000 تومان 3,360,000 تومان 10 هر زمان ۵ روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

پرداخت 50 % بیعانه در مجموع قیمت.

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید