تنگه قاسمی ایذه خوزستان

از2,600,000تومان

تنگه قاسمی ایذه خوزستان

تاریخ خروج

۲۴ فروردین

مدت زمان

2.5 روزه

بازدید

2734

حداکثر ظرفیت

10

خدمات

2 وعده صبحانه و 1 وعده ناهار و شام
بیمه و مجوز آژانس
لیدر دره نوردی
اتوبوس VIP تخت شو
1 شب اسکان بوم گردی
تجهیزات لازم جهت دره نوردی

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

تنگه قاسمی ایذه کجاست؟

تنگه قاسمی ایذه که به اسم تنگه قاسمی دهدز نیز شناخته می شود از جمله جاذبه های دیدنی است که در استان خوزستان قرار گرفته است. همانطور که از اسم آن مشخص است تنگه قاسمی زیر نظر شهرستان ایذه و نزدیک به منطقه ای به نام دهدز می باشد. علاوه بر اینها می توان گفت که تنگه قاسمی جاذبه گردشگری است که در کنار دریاچه سد کارون 3 وجود دارد.
موقعیت جغرافیایی تنگه قاسمی

در جنوب غرب ایران و استان خوزستان با مجموعه های زیادی از جاذبه های طبیعی روبرو هستیم که بر اثر قرار گیری عوامل طبیعی در کنار یکدیگر مانند آبشار، رودخانه، دره، صخره، کوه و ... شکل گرفته اند. یکی از این جاذبه ها تنگه قاسمی ایذه است که در میان کوه های منگشت واقع در جنوب غرب و همسایگی دریاچه سد کارون 3 قرار دارد. مجموعه کوه های صخره ای که در دل خود یک آبشار و رودخانه را جای داده اند.
مسیر دسترسی

شروع مسیر رسیدن به تنگه قاسمی از شهر ایذه است. پس در هر کجایی که هستیم ابتدا باید خود را از طریق مختلف به شهر ایذه برسانیم. با توجه به اینکه چه مدت برای سفر زمان داریم و چه نوع سفری را برنامه ریزی کردیم، می توانیم هم با وسایل نقلیه عمومی چون هواپیما و قطار به نزدیک ترین شهر به ایذه سفر کنیم و هم با وسیله نقلیه شخصی مستقیم خود را به ایذه رسانده و سپس از آنجا به ادامه مسیر بپردازیم. فاصله سد کارون 3 از ایذه چیزی نزدیک به 40 کیلومتر می باشد. از شهر ایذه باید وارد مسیر جاده ای ایذه – دهدز شوید. در این مسیر سفر خود را ادامه دهید تا به یک دو راهی برسید و در آنجا وارد مسیر سمت راست شود. ادامه این مسیر به سد کارون 3 می رسد. حالا شما یک دریاچه را روبروی خود دارید که باید از آن عبور کنید و به تنگه برسید. برای رسیدن به تنگه باید به وسیله قایق ادامه مسیر را طی کنید. زمانی که می خواهید سوار قایق شوید حتما بگویید که قصد سفر به تنگه قاسمی ایذه دارید و می خواهید به درون کوه های منگشت بروید.
بهترین زمان سفر

به تنگه قاسمی ایذه

آب و هوای استان خوزستان و شهرستان ایذه گرم و شرجی است و میزان رطوبت آن در فصل گرم تابستان بسیار بالا می باشد. از این رو معمولا برای افرادی که به چنین آب و هوایی عادت ندارند، سفر در فصل تابستان ممکن است بسیار خسته کننده باشد و لذت کامل را از آن نبرند. هر چند مسیر دریاچه و تنگه کمی نسبت به سایر نقاط از نظر وضعیت آب و هوا بهتر باشد ولی باز هم شما شدت زیاد تابش خورشید را در بالای سر خود احساس خواهید کرد. این منطقه کوهستانی در زمستان نیز همراه با بارش های زیاد و هوای سرد است و امکان شنا و آب بازی را برای مسافران ایجاد نمی کند. برای اینکه در این دو وضعیت آب و هوایی قرار نگیرید و از تمام تفریحات تور تنگه قاسمی لذت ببرید، توصیه می شود فصل بهار را برای سفر به تنگه انتخاب کنید. فصلی که هم آب و هوا بسیار مناسب است و هم شرایط تنگه قاسمی جهت سفر فراهم می باشد.

جاذبه‌های گردشگری تنگه قاسمی ایذه

اصلی ترین هدف گردشگری در این سفر تنگه قاسمی می باشد، اما این تنها جاذبه ای نیست که شما در این منطقه خواهید دید و جاذبه های دیگری در نزدیک تنگه قاسمی و محدوده شهر ایذه قرار دارند که می توانند به سفر شما تنوع خوبی بدهند و خاطرات لذت بخشی را برای شما فراهم کنند.

زمانی که وارد تنگه قاسمی شوید با یک مسیر باریک میان صخره ها روبرو هستید که دیواره دو طرف آن بسیار به هم نزدیک می باشد و نیازی نیست برای لذت از تماشای آن زیاد به دو طرف سر خود را بچرخانید. همانطور که به مسیر ادامه دهید هر دو دیواره به دلیل نزدیکی زیاد به هم کامل در مقابل دید شما قرار دارند.

میزان تابش نور خورشید در تنگه کاهش پیدا می کند و فضا متفاوت با چیزی است که پیش بینی می کرده اید. یک مسیر جذاب و پر هیجان در روبروی شما قرار دارد. در بعضی قسمت ها دوباره میزان تابش نور بیشتر می شود و هرچه به جلو بروید صدای آب را بیشتر خواهید شنید. چرا که کم کم به آبشار قاسمی در این تنگه نزدیک می شوید.

در زمان حرکت با قایق درون این تنگه نیاز به توانایی بالایی می باشد تا از برخورد قایق با دیواره های تنگه جلوگیری شود.

لذت بردن از فضای صخره ای، محیط اطراف آبشار، آب بازی، شنا، عکاسی و .. مجموعه تفریحاتی است که در این مسیر انجام می شود.

در کنار تنگه قاسمی ایذه، شما امکان بازدید از جاذبه های دیگری را هم خواهید داشت که می توان از این دسته به  سنگ نگاره های تنگه کول فرح ایذه، آبشار شیوند، دهکده زراس، تالاب میانگران، قلعه تل، دشت سوسن، آبشار شیوند، تالاب بندون، نقش برجسته خنگ کمالوند، طاق طویله و … اشاره کرد.

مسیر دسترسی تنگه قاسمی

تنگه قاسمی

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تنگه قاسمی ایذه خوزستان 2,600,000 تومان 2,600,000 تومان 10 ۲۴ فروردین 2.5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir