تور تنگه رغز شیراز

از2,730,000تومان

تور تنگه رغز شیراز

تاریخ خروج

۰۱ شهریور

مدت زمان

3.5 روزه

بازدید

2281

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
2 وعده صبحانه شام، 1 نهار
اتوبوس VIP تختشو
2 شب اقامت

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

تنگه رغز کجاست؟

مسیر رسیدن به رغز در چند ساعت به رغز میرسیم؟

این تنگه در استان فارس و نزدیکی شهرستان داراب واقع شده است. طبیعت اطراف تنگه نیز به صورت بکر و دست نخورده می باشند و به منطقه حسن آباد معروف می باشد. فاصله این تنگه از شیراز 245 کیلومتر می‌باشد که طی کردن آن حدود 3 ساعت طول می‌کشد و اگر از اصفهان بخواهید به سمت تنگه رغز حرکت کنید، باید 644 کیلومتر را در 8 ساعت طی کنید. از نظر موقعیت جغرافیایی، تنگه رغز در جنوب شرق استان فارس قرار دارد. در سمت شرق این منطقه استان هرمزگان، در غرب شهرستان فسا، شمال شهرستان نی ریز و استهبان و در نهایت در جنوب آن شهرستان های لار و زرین دشت قرار دارند.
پیمایش و عبور از مسیر تنگه رغز

همانطور که بیان شد برای اینکه شما در سرچشمه رغز حضور پیدا کنید باید از دو مسیر پیاده روی متفاوت عبور کنید. در یکی بعد از 4 ساعت به سرچشمه می‌ رسید و در دیگری می توانید 2 ساعت با ماشین های محلی بروید و بعد از آن دو ساعت نیز پیاده روی کنید.  شما زمانی که وارد دره شوید، تا رسیدن به انتهای آن 3 کیلومتر راه را در میان آب های زلال، سنگ ها و صخره ها باید بگذرانید. برای عبور از این مسیر نیاز به نکات و تجهیزاتی می باشد که در ادامه خواهیم گفت. در واقع شما از لحظه ای که وارد تنگه رغز می‌شوید، اوج اهمیت مسیر شروع می شود و تمرکز و دقت در کنار دارا بودن توانایی جسمی خوب ملاک قرار می گیرد. شما با شروع از سرچشمه، عبور از حوضچه ها و آبشارهای مختلف و گذراندن مسیر زیبا، متفاوت و بی‌نظیر به سمت دیگر تنگه رغز حرکت خواهید کرد که یک سفر هیجان انگیز و پر از لذت می باشد. عبور از این مسیر در کنار ایجاد شادابی و نشاط، نیازمند رعایت نکات ایمنی هم می باشد. هرچه از مسیر می گذرد آبشارها مرتفع تر می شوند. در ابتدا شما با آبشارهایی با ارتفاع 6 الی 7 متر مواجه می شوید که هرچه پیش می روید ارتفاع آنها بیشتر و بیشتر می شود و تا جایی خواهید رسید که آبشارهایی با ارتفاع 40 متر به تنگه سرازیر می شوند. ارتفاعی که برای یک فرد غیر حرفه ای خیلی زیاد می باشد و باید به نکاتی که همراهان به او گوش زد می کنند حتما توجه کند. برای هر آبشار یک حوضچه نیز ایجاد شده است که دارای عمق های متفاوتی می باشند. بعضی حوض چه ها از عمق کمی برخوردار هستند و شما می توانید با راه رفتن درون آب از آن عبور کنید، اما در حوضچه های دیگر که عمق آن ها زیاد می باشد، باید برای عبور از آب، طول حوضچه را شنا کنید.
مناظر دیدنی رغز

لذت بردن از منظره تنگه رغز

به این نکته توجه داشته باشید که شاید در اولین پیمایش به دلیل تمرکز زیاد روی عبور از تنگه، زیبایی ها و جذابیت مسیر مانند پوشش گیاهی اطراف آن، صخره های رنگارنگ که شامل رنگ های سرخ، نارنجی، کرم و نخودی می شود و همچنین شکل این صخره ها را از دست بدهید. بنابراین گاهی سرعت خود را کم کنید، در محل های امن توقف کوتاهی داشته باشید و از منظره نیز لذت ببرید. بدانید که طبیعت نظاره گر عبور شما از این مسیر است و حس خوبی بین شما و این مسیر برقرار می شود که شما نیز جزیی از این طبیعت زیبا هستید. به عنوان نکته این بخش نیز در نظر داشته باشید که عمق بعضی حوضچه ها تا 20 متر هم می رسد که زلالی آب باعث دیدن نمای زیبا از درون حوضچه می شود. در نهایت شما به آخرین آبشار که حدودا 23 متر ارتفاع دارد خواهید رسید و مسیر پیمایش تنگه رغز تمام می شود.
جاهای دیدنی تنگه رغز

لیست آبشارها و دره ها با نام و ارتفاع

اطلاعات داخل تنگه

آبشارها و حوضچه های تنگه رغز بر اساس آمار و داده ها

آب درون این تنگه از چشمه ای درون جنگل شروع می شود و در انتهای مسیر تنگه وارد زمین مسطح و باز می شود. در طول دره این آب به آبشار ها و حوضچه ها می رسد که می شود گفت ده ها آبشار و بیش از شصت حوضچه زیبا با عمق های 6 تا 20 متر در این مسیر وجود دارند. این حوضچه ها گاهی دارای طول های زیادی هم می باشند و تا 100 متر هم می رسند. شما در سطح زیر پای خود مسیر زیبایی از آب را همراهی می کنید و هنگامی که به بالا نگاه کنید، از بین دیواره های تنگه یک مسیر و راه آسمانی را می بینید که به صورت پیچ در پیچ به جلو می رود. لحظاتی که شاید از افکار خود دور شوید و خود را جزیی از این طبیعت بکر و منحصر به فرد بدانید
نکات ایمنی برای سفر به تنگه رغز

نکاتی که باید قبل از رفتن به تنگه رغز بدانید

درست است که تنگه رغز منظره ای زیبا و پر از احساس است، اما در عین حال مسیری پر از صخره و سنگ را شامل می شود که دارای سطح ارتفاع های مختلف است. برای همین منظور باید با شناخت و آگاهی اولیه پا در این مسیر بگذارید. بهترین تصمیم  سفر به این تنگه به وسیله تورهای مجرب و حرفه ای می باشد که با خود از راهنمایان بومی استفاده می کنند و تحت هیچ شرایطی به صورت تنها به این تنگه سفر نکنید. تسلط کافی برای شنا کردن، دانستن نکات مربوط به اصول صخره نوردی و همچنین مهارت استفاده از طناب برای فرود و صعود و همچنین کارگاه زدن، از مواردی است که به عنوان پیش زمینه سفر به رغز حساب می شوند. درست است که شما فصل بهار و تابستان را برای سفر انتخاب می کنید، با این حال قبل از سفر حتما وضعیت آب و هوا را پیگیری کنید و مطمئن شوید که روز پیمایش تنگه، هوا پایدار و مناسب است. سعی کنید با تورهایی به این سفر بروید که افراد کمتری را ثبت نام می کنند، چرا که هرچه تعداد افراد کمتر باشد، مدیریت، برنامه ریزی و حمایت، بهتر انجام می شود. ماهی ها درون آب تنگه و کبوترها درون صخره ها وجود دارند پس از دیدن آنها نگران نوشید و نترسید.

وقتی درون این تنگه قرار بگیرید و به آسمان هم نگاه کنید، آسمان این مسیر زیبا جز یکی از چندین و چند فضای دیدنی می باشد. در ادامه این موارد را بررسی می کیم:

مهمترین قسمت آبشارها، چشمه ها و حوضچه ها می باشند که مسیر تنگه را ایجاد کرده اند. سطح دیوارها سنگی و آب زلال  که در زیر پایمان مسیر را به ما نشان می دهد. با این حال تعداد از این زیبایی ها را با ذکر نام مرور می کنیم:

آبشار نگین : با ارتفاع 16 و عمق 8 دارای طول حوضچه  41 متر

آبشار بوم رنگ : با ارتفاع 7 و عمق 8 متر دارای طول حوضچه 31 متر

آبشار مسعود : با ارتفاع 8 و عمق 12 متر دارای طول حوضچه 12 متر،

آبشار گلاب : با ارتفاع 11 و عمق 7 متر  دارای  طول حوضچه 12 متر.

آبشار فتح : با ارتفاع 8 و عمق 5.1 متر دارای طول حوضچه 6 متر

آبشار حکمت : با ارتفاع 11 و عمق 15 متر، دارای طول حوضچه 32 متر

آبشار کبوتر : با ارتفاع 25 و عمق آب 20 متر داری طول حوضچه 6 متر

آبشار جام :  با ارتفاع 9 و عمق 6 متر، دارای طول حوضچه 36 متری

آبشار فراز  ( دماغه) : با ارتفاع 12 متر و طول حوضچه 4 متر.

آبشار آذرخش : با ارتفاع 65 و عمق 6 متر دارای طول حوضچه 11 متر

آبشار یادگار : با ارتفاع 4 و عمق 8 متر دارای طول حوضچه 11 متر

آبشار وداع :  با ارتفاع 46 و عمق 10 متر دارای طول حوضچه 7 متر

تنگه رغز شیراز

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور تنگه رغز شیراز 2,730,000 تومان 2,730,000 تومان 20 ۰۱ شهریور 3.5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

پرداخت 50 % بیعانه در مجموع قیمت.

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir

5 نقد و بررسی ها
  • {}
    فرزانه
    تیر 25, 1401

    سلام من بینی ام را تازه عمل کردم آیا مشکلی برای من پیش نمیاد برای شرکت در این تور ؟؟؟

    • {}
      Aslanzade
      تیر 25, 1401

      سلام و عرض ادب برای این مورد بهتر هست با پزشک مشورت بکنید طبق تجربه ای که دوستان همسفرمان داشته اند اگر بیش از 6 ماه از عمل شما میگذرد مشکلی نخواهید داشت. البته که اگر تصاویر را مشاهده بفرمایید بودند دوستانی که در مدت زمان کوتاه تری هم شرکت کرده باشند.

  • {}
    مینا سالاری
    تیر 25, 1401

    من این تور را سال گذشته تجربه کردم به نظرم زیباترین جای ایرانی، همینطور تور شما که بهترین اکیپ و همسفرام رو داشتم از وقتی این تاریخ برگزاری رو اعلام کردید دل تو دلم نیست که دوباره برم رغز و آب بازی.

  • {}
    Khalifeh.h
    تیر 28, 1401

    سلام روز بخیر ، در صورتی که شنا بلد نباشیم می تونیم شرکت کنیم؟

    • {}
      Aslanzade
      مرداد 6, 1401

      سلام و عرض ادب
      بله بیشتر افرادی که شرکت می کنند شنا بلد نیستند. تجهیزات و جلیقه میدیم بهشون که دیگه راحت تو طول مسیر با اونا شنا کنند.