تور تنگه دار

از485,000تومان

تور تنگه دار

تاریخ خروج

۲۴ تیر

مدت زمان

1 روزه

بازدید

774

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

صبحانه سلف
مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
اتوبوس VIP تختشو

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

تنگه دار کجاست؟

این تنگه به عنوان یکی از موقعیت های طبیعی و جاذبه های گردشگری شهرستان نوشهر ثبت شده است. پس برای رفتن به این تنگه از هر نقطه ایران باید به مازندران و شهر نوشهر سفر کنید. سپس وارد ارتفاعات حاشیه نوشهر می شوید که پوشیده از جنگل‌های سرسبز می باشد. این تنگه در نزدیک روستای کوشک سرا واقع شده است. روستایی که مردم محلی از آن با نام های متفاوتی یاد می کنند مانند کشک سرا، کوشک سرا، کشکه سره و ...خود تنگه را نیز بعضی از مردم محلی به اسم تنگ کشک سرا، معرفی می کنند. فاصله جاده فرعی تنگه از شهر نوشهر 8 کیلومتر می باشد که مسافت زیادی به حساب نمی آید و نیاز نیست برای رفتن به تنگه، برنامه زمانی زیادی را در نظر بگیرید.
پیمایش مسیر تنگه دار

مسیری بسیاز زیبا و دلنشین

مسیر رودخانه و تنگه بسیار زیبا و دلنشین است. پس برای طی کردن آن عجله نکنید و با دقت و آرامش محیط اطراف را نگاه کنید. ارتفاع آب در شروع مسیر زیاد نیست و به راحتی می توانید در آن قدم بزنید و مسیر را طی کنید. مسیر پیاده روی مثل بعضی تنگه های دیگر خیلی سخت و پر از صخره نمی باشد. با این حال هر چه به سمت جلو پیش روید، سطح آب بالاتر می‌ آید و دیواره های تنگه به هم نزدیک تر می شوند. تا جایی که تقریبا آب به نزدیک شانه های شما خواهد رسید. بنابر این در این محدوده استفاده از طناب و ابزار کمکی اهمیت پیدا می کند و باید حواستان به افراد همراه باشد. البته اینکه در چه فصلی به این تنگه سفر کنید هم مهم می باشد. چرا که در ماه های اول سال به دلیل آب شدن برف های اطراف، سطح آب بالا می باشد و در آخر تابستان و اوایل ماه مهر، سطح آب به کمترین میزان خود می رسد. کل مسافت تنگه که قرار است آن را طی کنید 1.5 کیلومتر می باشد که بعد از رسیدن به انتهای آن باید دوباره برگردید. طی کردن این مسیر با آرامش خوب و لذت بردن از فضا، حدود 3 ساعت طول می کشد.
در مسیر تنگه دار چه می بینیم؟

حوضچه های طبیعی و جنگل زیبا

در طول مسیر علاوه بر جریان رودخانه با حوضچه های طبیعی روبرو می شوید که دارای عمق متفاوت می باشند. بعضا این حوضچه ها بخاطر عمق خوب و مناسبی که دارند به عنوان محلی برای شیرجه و شنا استفاده می شوند. فضایی که باعث می شود لحظاتی را به خنده، شادی، شنا و آب بازی بگذرانید. طول مسیر تنگه شما با زیبایی دیوانه کننده ای روبرو هستید، در زیر پایتان آب زلال جریان دارد و در دو طرف دیواره های سنگی و صخره ها شما را همراهی می کنند. از میان شاخه ها و درختان به هم پیوسته در بالای سرتان، نور خورشید به سختی عبور می کند و تصاویر زیبایی را بوجود می آورد. این مجموعه در کنار هم باعث می شود که شما نیز برای لحظاتی جزیی از خود طبیعت شوید، فارغ از صنعت، تکنولوژی و استرس های زندگی امروزی که در وجود انسان ها جریان دارد. در مسیر ممکن است موجوداتی از جمله خزندگان و دوزیستان را مشاهده کنید که جای نگرانی وجود ندارد و باید بدانید موجودات این تنگه در دسته بی خطر قرار می گیرند.
بهترین زمان سفر به تنگ دار

درست است که مناطق شمالی هوای مناسب و معتدلی دارند و سرما خیلی زیاد نمی باشد، با این حال میزان بارندگی در اوایل بهار زیاد می باشد. برای همین بهتر است از اواخر اردیبهشت و ماه خرداد سفرهای خود را به این تنگه آغاز کنید تا از هوای خوب تابستانی در کنار آب این تنگه لذت ببرید. بهتر است از اواخر شهریور تا اردیبهشت سال بعد سفر را متوقف کنید. چرا که میزان بارندگی ها زیاد می باشد و ممکن است باعث بروز خطراتی شود. از طرفی آب به مقدار زیادی سرد می شود.

دیدنی های اطراف تنگه دار

شما می توانید با حضور در روستای کوشک سرا سفر خود را به یک سفر زیارتی سیاحتی تبدیل کنید. چرا که در این روستا دو امام زاده به همراه یک موزه مردم شناسی وجود دارد و لحظاتی از وقت خود را بعد از طی کردن مسیر تنگه، می توانید به بازدید موزه و زیارت امام زاده بپردازید.
همچنین در کنار تنگه، امکان جنگل نوردی نیز وجود دارد. وجود پارک جنگلی خانیکان در اطراف تنگه و نزدیک روستای کوشک سرا کار شما را راحتتر هم می کند.
در توجه به فضاهای طبیعی، جنگل و محیط تنگه، تلاش زیادی بکنید و مراقب طبیعت باشید.

 

مسیرهای رسیدن به تنگه دار

شما یا در جاده چالوس در حرکت هستید و یا از آمل و شهر های اطراف به نوشهر آمده اید و سپس می خواهید به سمت تنگه حرکت کنید. در حالت اول زمانی که به دو راهی چالوس و نوشهر رسیدید باید ادامه مسیر با به سمت نوشهر طی کنید و 8 کیلومتر مانده به نوشهر وارد جاده فرعی دست راست شوید. جاده ای که برای روستای کشک سرا می باشد.

اگر هم از سمت آمل وارد نوشهر شدید یا در خود نوشهر هستید، در جاده ساحلی سیاهکلرود حرکت کنید و خود را به روستای کشک سرا برسانید. بعد از روستا ادامه مسیر به صورت راه خاکی  می باشد. این جاده خاکی را تا دو راهی ادامه دهید و در دو راهی، مسیر سمت راست را انتخاب کنید. زمانی که به پل رودخانه کرکو رسیدید، باید ماشین را پارک کنید و در ادامه مسیر، به پیاده روی بپردازید.

اگر خواستید با اتوبوس به این محل سفر کنید، می توانید در نوشهر سوار اتوبوس های چالوس شوید و در روستای کشک سرا پیاده شوید.

تور تنگه دار نوشهر

تنگه دار نوشهر

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور تنگه دار 485,000 تومان 485,000 تومان 20 ۲۴ تیر 1 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir