تور پیمایش دریاچه سوها تا آبشار لاتون

از2,440,000تومان

تور پیمایش دریاچه سوها تا آبشار لاتون

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

3.5 روزه

بازدید

920

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

3 وعده صبحانه و 2 وعده ناهار
مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
اتوبوس VIP تختشو
2 شب اسکان در خانه های محلی

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

سوها تا آبشار لاتون کجاست؟

بلندترین آبشار یک تکه ایران

این دو منطقه در استان های گیلان و اردبیل قرار دارند. در استان اردبیل و نزدیکی شهرستان نمین، یک روستای کوچک به نام سوها وجود دارد. با کمی فاصله از این روستا شاهد یک چشمه زیبا و دل انگیز هستیم که آن را با نام روستا یعنی سوها صدا می زنند. چشمه سوها به عنوان مبدا مسیر طبیعت گردی سفر سوها به لاتون انتخاب می گردد. با فاصله نه چندان زیادی از روستا و چشمه سوها، یک منطقه ییلاقی زیبا روبروی ما قرار دارد که اسم آن لاتون است. در دل این منطقه ییلاقی، مناظر طبیعی زیادی است که یکی از آنها آبشار لاتون می باشد. آبشار لاتون با شهر آستارا 15 کیلومتر فاصله دارد و در نزدیک روستای کوته کومه قرار گرفته است.
موقعیت جغرافیایی چشمه سوها و آبشار لاتون

در شمال کشور و نزدیک مرز دو استان اردبیل و گیلان، دو جاذبه گردشگری چشمه سوها و آبشار لاتون قرار گرفته اند که توسط یک منطقه ییلاقی با پوشش جنگلی کم به هم متصل می باشند. چشمه سوها در استان اردبیل و با فاصله 50 کیلومتری از شرق آن قرار گرفته است. آبشار لاتون نیز در 15 کیلومتری شهر آستارا می باشد.
بهترین زمان سفر سوها به لاتون

این منطقه در دو استان پر بارش و سرد کشور قرار گرفته است. بنابراین باید در زمانی به آن سفر کرد که میزان بارندگی ها کم باشد و از طرفی گرما و شرجی بودن هوای منطقه برای پیاده روی آزار دهنده نباشد. از همین رو فصل بهار و اوایل تابستان می تواند بهترین زمان سفر سوها به لاتون باشد. طبیعت در این زمان بهترین روزهای خود را سپری می کند و وضعیت آب و هوا معتدل و مناسب است. البته توصیه می شود که در هر زمانی که قصد سفر به این مناطق را دارید از قبل وضعیت آب و هوایی را بررسی کنید و با خیال راحت گام در مسیر سفر بگذارید. همچنین در فصل بهار با دشت های گل و عطر آنها همراه خواهید بود که عامل دیگری برای انتخاب این زمان می باشد. گل های بابونه از جمله گل های معروفی است که در این مسیر با آن روبرو می شوید.
اقامت در سفر سوها به لاتون

بیشتر افرادی که به این منطقه سفر می کنند سعی می کنند با تور سوها به لاتون همراه شوند تا از تجربه راهنمای تور استفاده کنند و شب را به صورت دسته جمعی کمپینگ برقرار نمایند. در اطراف آبشار لاتون و فضاهای بازی که از شرایط ایمن برخوردار هستند می توانید چادر خود را برپا کنید و یک شب زیبا را در این منطقه با صدای آبشار بگذرانید. جدای اقامت در کمپ و چادر زدن، در روستای کوته کوه اتاق ها و تخت هایی برای اجاره در اختیار طبیعت گردان و مسافران قرار داده می شود که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. اگر خواستید در شروع سفر و اطراف دریاچه سوها نیز شب را توقف کنید. می توانید علاوه بر چادر زدن از ساحل لوندویل و پارک ساحلی نیز استفاده کنید. در این نواحی امکانات رفاهی، سرویس های بهداشتی و مراکز خرید مایحتاج اولیه فراهم است.
تجهیزات ضروری برای سفر سوها به لاتون

این سفر به صورت پیاده روی، کوهنوردی و کمپینگ است، به همین خاطر نیاز است تمام تجهیزات را با دقت و به صورت استاندارد آماده نمایید. حتما به یاد داشته باشید که در سفر از همراهان خود جدا نشوید. مدارک شناسایی، لباس مناسب، کفش پیاده روی، عینک و کلاه آفتابی، دوربین عکاسی، پاوربانک، داروهای عمومی سفر و داروهای شخصی، خوراکی، آب، کوله پیاده روی، کیسه زباله و ... از مواردی است که برای طی کردن مسیر باید با خود به همراه ببرید. اگر قصد دارید حتما شب را چادر بزنید، باید علاوه بر این موارد تجهیزات کمپینگ مانند چادر، زیر انداز، کیسه خواب، پتو، لباس گرم، آتش زا، چراغ قوه و ... را هم باید برای سفر آماده کنید. سعی کنید لباس اضافه، لباس شنا و کفش کوهنوردی را نیز در تجهیزات خود در نظر بگیرید.
سفر سوها به لاتون مناسب چه افرادی است؟

این سفر با یک پیمایش و پیاده روی چند ساعته همراه است. بنابراین آمادگی جسمی و سلامت فیزیکی فرد برای این سفر نیاز می باشد. از طرفی قسمت های از مسیر به صورت کوهستانی و سخت است که توصیه می شود کودکان و خردسالان به این سفر نروند. نیروی جوانی در این سفر باعث می شود شاداب تر مسیر را طی کنید و با خستگی کمتری از طبیعت اطراف لذت ببرید.

دریاچه سوها به آبشار لانون

مسیر دسترسی سوها به لاتون

برای اینکه طبیعت گردی خود را در منطقه سوها به لاتون آغاز کنید باید از شهر اردبیل به سمت شرق حرکت کنید و پس از طی کردن حدود 32 کیلومتر به روستای سوها برسید. زمانی که از روستا عبور کنید، فاصله چندانی با چشمه سوها ندارید و می توانید از طریق بومیان محلی آدرس دقیق آن را بپرسید یا به وسیله نقشه های آنلاین ادامه مسیر را طی کنید.

وقتی که گشت و گذار شما در اطراف دریاچه سوها تمام شد، می توانید مسیر خود را در منطقه ییلاقی لاتون ادامه دهید. این ییلاق زیبا باعث می شود مسیر برای شما لذت بخش باشد و ثانیه ثانیه آن با انرژی طی شود. پس از طی کردن مسافتی به روستای کوته کومه می رسید که از همان جا کم کم صدای آبشار به گوش شما می رسد. بعد از روستا  شیب مسیر تند تر می شود و نیاز به راهنما و فرد با تجربه می باشد. عدم داشتن اطلاعات کافی و فرد با تجربه، ممکن است باعث شود راه خود را دور کنید و دیرتر به آبشار برسید.

مسیر های دسترسی به چشمه سوها و آبشار لانون

جاذبه های سفر سوها به لاتون

شروع سفر شما از سوها اتفاق می افتد. جایی که در همان ابتدا تحت تاثیر طبیعت زیبای دریاچه و محیط اطراف آن قرار می گیرید. اصلی ترین جاذبه شروع مسیر، دریاچه سوها می باشد. در اطراف این دریاچه طبیعت آباد و پر آبی را می بینید که چمنزارها به آن نمایی ویژه بخشیده است. خیلی از مسافران و طبیعت گردان مدت زیادی را به تماشای این منظره می ایستند و به سختی از آن جدا می شوند. فضاهای زیبایی که برای پیاده روی، عکاسی و آرامش بی نظیر می باشد.

بعد از دریاچه سوهان در مسیر پیاده روی ییلاق لاتون قرار می گیرید. گله های اسب آزادی که در اطراف دریاچه و مسیر ییلاقی وجود دارند، نگاه شما را به سمت خود جلب می کنند. کم کم مسیر کوهستانی را طی می کنید و در کنار یک پیاده روی حرفه ای، زیبایی های طبیعت اطراف، چشمه ها و آبشار های کوچک مسیر را نیز تماشا می کنید.

در قسمتی از مسیر در کنار خود رودخانه لندویل را می بینید که به عنوان یکی از مناظر زیبا و جاذبه های مسیر آبشار لاتون به حساب می آید. با نزدیک شدن به سمت رودخانه، مسیر کمی سخت تر می شود و نیاز به دقت بیشتری وجود دارد.

حالا وارد بافت جنگلی نزدیک آبشار شده اید که با انواع درخت های فندق، سیب وحشی، گردو و … روبرو هستید.

زمانی که مسیر را به طور کامل طی کنید، زیبایی مسخ کننده آبشار را مشاهده خواهید کرد که با ارتفاع بیش از صد متری خود شما را تحت تاثیر قرار می دهد. می توانید کمی استراحت کنید و از فضای دلنشین آبشار لذت ببرید. سپس به قسمت بالا دست آبشار بروید. جایی که سه حوض بزرگ جاذبه دیگری را بوجود آورده اند و میزان زیبایی و جذابیت آبشار لاتون را چند برابر می کنند. آبشارهای کوچک دیگری نیز در اطراف این حوض ها و آبشار لاتون قرار دارند. افراد برای شنا و آب بازی از فضای این آبشارها استفاده می کنند.

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور پیمایش دریاچه سوها تا آبشار لاتون 2,440,000 تومان 2,440,000 تومان 20 هر زمان 3.5 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir