22

خرداد
1400

لیست دیدنی ترین سواحل ایران

ارسال شده توسط: مدیرسایت/ 502 0

یکی از شگفتی های خداوند دریاست، پدیده ای که هیچ کس از دیدن آن سیر نمی شود. بیشتر مردم به جای رفتن به جاهای شلوغ دوست دارند به جاهای خلوت بروند. دریا یکی از این گزینه ها است. دریاهای شمال و جنوب ایران، سواحل بسیار زیبایی دارند که در این مطلب قصد داریم شما را با لیست دیدنی ترین سواحل ایران آشنا کنیم.

ساحل صدف آستارا

ساحل صدف آستارا

این ساحل یکی از دل انگیزترین و تمیزترین سواحل در نواحی شمالی ایران است که در 7 کیلومتری جنوب مرکز شهر آستارا قرار دارد. همانطور که از نام این ساحل پیداست، صدف های سفید و درخشان مانند فرشی کف ساحل این دریا را پوشانده است. بازار بزرگ معروف آستارا در نزدیکی همین ساحل قرار دارد. اگر صرفا برای بازدید از این مکان به آستارا می روید و جایی برای ماندن ندارید، هتلی 4 ستاره به نام اسپیناس در محیطی آرام و دنج در 5 کیلومتری شهر آستارا قرار دارد که برای اقامت میتوانید به آنجا بروید و اما از امکانات این ساحل: پلاژهایی برای ارائه خدمات متفاوت، امدادگران، جدا بودن محل شنای آقایون و خانم ها، وجود مکان های مناسب برای نصب چادر، نجات غریق و نزدیک بودن به جنگل که همه ی اینها باعث می شود این ساحل مکانی امن و مناسب برای گردشگران شود.

ساحل سرخ جزیره هرمز

ساحل سرخ جزیره هرمز

یکی دیگر از لیست دیدنی ترین سواحل ایران، ساحل سرخ جزیره هرمز است. این ساحل یکی از پدیده های گردشگری در منطقه ی خلیج فارس و در 16 کیلومتری بندر عباس قرار دارد. این ساحل یکی از زیباترین ساحل ها با خاکی قرمز است که رنگ این خاک تاثیر بسزایی در زیبایی خیره کننده آن دارد. البته خاک این قسمت فقط به رنگ قرمز ختم نمی شود و شما شاهد رنگ هایی مانند طلایی، سفید و نقره ای نیز خواهید بود. همه ی این رنگ های شگفت انگیز در نتیجه ی یک ترکیب شیمیایی به دست آمده است. خاک این ساحل خوراکی است و شما میتوانید مزه ی آن را بچشید. بسیاری از افراد بومی در نواحی این منطقه از خاکش برای ادویه غذاهایشان استفاده می کنند. البته همانطور که میدانید سواحل نزدیک به خلیج فارس و هرمزگان هوای گرم و طاقت فرسایی در هنگام تابستان دارند. اما در هنگام زمستان میتواند بهترین گزینه برای گردشگران باشد. حتما به این نکته نیز دقت داشته باشید که اگر کفش یا لباس سفید بپوشید و به این منطقه بروید باید با آن خداحافظی کنید.

ساحل کلبه هور

ساحل کلبه هور

این ساحل شگفت انگیز صخره ای در قسمت غربی جزیره کیش قرار دارد. به دلیل داشتن آبی پاکیزه و جذاب کلبه هور مکان مناسبی برای افرادی است که به دنبال دریایی برای غواصی هستند. اگر به ماهی گیری علاقه مند هستید با داشتن تجهیزات و وسایل های مورد نیاز این کار می توانید در کلبه هور مشغول ماهیگیری شوید و لحظات خاطره انگیزی را برای خود ثبت کنید. جالب است بدانید، چیزی حدود ده سال پیش لنجی در 200 متری این ساحل به گل نشسته که چشم اندازی بسیار دلنشین به این ساحل داده است و میتواند سوژه ی مناسبی برای عکاسیتان باشد. قدم زدن در کنار این ساحل و گوش دادن به صدای برخورد امواج به صخره ها یکی از دل انگیزترین کارهاییست که میتوانید در این ساحل از آن برخوردار شوید. در همین نزدیکی ها غاری زیبا وجود دارد که البته چون خیلی به ساحل نزدیک است میتوانیم آن را جزئی از کلبه هور بدانیم.

ساحل بریس

ساحل بریس

این ساحل که یکی از زیباترین مکان های دیدنی سیستان و بلوچستان است در کناره ی دریای عمان قرار دارد و می توانیم آن را بخشی از سواحل مکران بدانیم، همسایه پاکستان نیز هست. گفته می شود در این ساحل هیچ حفاظتی برای گردشگران قرار ندارد و همین مورد باعث می شود که ساحلی خطرناک برای گردشگران باشد. در گذشته به افرادی که می خواستند از این ساحل بازدید کنند اجازه ورود نمی دانند و دائما آنها را باز خواست می کردند. اما امروزه بدون هیچ گونه سوال و جواب گردشگران به راحتی می توانند به اینجا بروند و همین باعث می شود خطر بیشتری مردم را تهدید کند. بهترین زمان بازدید از این ساحل از اواخر پاییز تا اواسط بهار می باشد و پیشنهاد می کنیم این زمان را برای سفر انتخاب کنید. در گذشته مساحت این اسکله و دماغه بیشتر بوده اما در اثر ریزش سنگ ها این قسمت کوچکتر شده است.

ساحل درک

ساحل درک

ساحل درک جزء لیست دیدنی ترین سواحل ایران است. این ساحل شگفت انگیز در قسمت غرب استان چابهار و در روستای زر آباد قرار دارد. همینطور در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان هم میتوانید به این ساحل دسترسی پیدا کنید. در واقع این ساحل همان جایی است که دریای عمان و اقیانوس هند به یکدیگر منتهی می شوند. اگر می خواهید از تهران به این مکان بروید باید چیزی حدود 24 ساعت رانندگی کنید. اینجا یکی از زیباترین سواحل ایران است که میتوانید از آن بازدید کنید. برای مثال فکر کنید در کویری در حال قدم زدن هستید و ناگهان صدای آرامش بخش امواج دریا به گوش هایتان می رسد. همانطور که ممکن است تا الان حدس زده باشید این ساحل جایی بسیار آرام است. میتوانید شب ها از آسمان کویر عکاسی کنید و صدای امواج لذت ببرید و استراحت کنید. انجا میتواند محلی بسیار آرام برای اقامت بعد از خرید و سفری خسته کننده باشد. برای رسیدن به این ساحل از جاده و مسیر زیبای آن غافل نشوید. همانطور که میدانید چابهار و قسمت جنوبی کشورمان دارای تابستان های بسیار گرم و طاقت فرساست پس بهتر است در سردترین مواقع سال یعنی زمستان ها به اینجا سفر کنید.

ساحل چپکرود

ساحل چپکرود

شما برای رسیدن به این ساحل زیبا سه راه دارید: هم میتوانید از مسیر جویبار اقدام کنید و هم از مسیر خزر آباد و آخرین مسیر شما روستای کوهی خیل است. این ساحل یکی از سالم ترین، پاکیزه ترین و با امکانات ترین سواحل مازندران به شمار می رود. بکرترین آب و هوای این منطقه در هنگام بهار و تابستان است که البته در این زمان گردشگران زیادی برای بازدید از این ساحل می روند. لازم به ذکر است، طول این ساحل چیزی حدود 18 کیلومتر است. ساحل چپکرود دارای ماسه های یک دستی است که به شما کمک می کند به راحتی در ساحل آن قدم بزنید و دوچرخه سواری کنید و لذت ببرید. دریای چپکرود به قدری آرام و به دور از هیاهو است که در 16 سال اخیر 1 نفر هم در اینجا غرق نشده است. از امکانات متنوع این منطقه میتوان: نجات غریق، زمین های ورزشی والیبال، تابلوهای راهنما، فضای سبز در اطراف ساحل، زمین فوتسال شنی، وسایل بازی کودکان، ایجاد اتاقک های فصل های متنوع زمستانه و تابستانه، تجهیزات ورزشی و… نام برد.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش

یکی از زیباترین سواحل کیش ساحل مرجانی کیش است. این ساحل جزء سواحل صخره ای است و در آن انواع مرجان ها یافت می شود، آب آن بسیار شفاف است به طوری که انواع آبزیان را می توان به راحتی دید و حتی به آنها غذا داد. زیبایی دیگر این ساحل به خاطر وجود انواع صدف، حلزون، عروس دریایی، شقایق دریایی و انواع ماهی های زینتی و رنگارنگ است. ساحل مرجان دربازه زمانی غروب یا طلوع خورشید به خاطر زیبایی وصف ناشدنی، نسبتا شلوغ می شود. در اطراف این ساحل همه جور امکانات برای راحتی شما وجود دارد تا بتوانید سفری راحت را تجربه کنید. از این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد: تفریحات آبی همچون فلای برد، جت سواری، پاراسل، غواصی و شاتل همچنین وجود آلاچیغ ها ی متنوع، پیست دوچرخه، کشتی به گل نشسته یونانی، وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی و اسکله زیبا .

فقط باید این مورد را خدمت شما عرض کنم که در این اطراف نمی شود شنا کرد آن هم به خاطر وجود مرجان ها است و دلیل دیگر وجود صخره ها که باید احتیاط لازم انجام گردد. از مراکز خرید ساحل مرجانی، بازار مرجان را می توان نام برد. برای استقرار هم هتل هایی وجود دارد تا شما عزیزان بتوانید در آنجا اقامت داشته باشید. مانند هتل ارم ،هتل پارمیس و… . بجز هتل ها، کافه ها، رستوران ها و بوفه ها برای راحتی سفر شما در آنجا وجود دارند.

بهترین زمان رفتن به این سواحل کی می باشند؟ برای جواب دادن به این سوال باید بگویم که سفر به کیش زمستان و تابستان نمی شناسد ولی با توجه به آفتاب گرم بهترین زمان از آبان ماه تا آخر زمستان است. در کیش همه لحظه ها را می توان عکاسی کرد. بودن در ساحل از منظره هایی مانند آسمان، طلوع و غروب خورشید، دریا و مرجان های معروفش می توان لذت برد که همه به یاد ماندنی و تماشایی هستند.

ساحل گیسوم

ساحل گیسوم

یکی دیگر از لیست دیدنی ترین سواحل ایران ساحل گیسوم می باشد که در امتداد جنگل گیسوم قرار دارد و با گذر از درختان انبوه  و از طریق یک جاده آسفالت به ساحل دریای خزر متصل می گردد. برای ورود به این ساحل باید هزینه ای پرداخت کنید، در آنجا همه نوع امکانات رفاهی وجود دارد. می توانید در این ساحل شنا کنید البته اگر شنا بلد باشید.

جنگل گیسوم دارای درختان بسیار بلند است که باعث جذابیت آن شده است.

اطراف روستای گیسوم که یکی از روستاهای گیلان و در شهرستان تالش است می توان جنگل گیسوم با درختان بسیار بلند را نظاره بود. این روستا در 18 کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد. این منطقه به دلیل خاک حاصلخیز و 76 گونه ی گیاهی که دارد برای باغبانی و کشاورزی از جمله باغهای میوه ی کیوی، پرتغال، نارنگی، آلوچه و … مناسب است. جانورانی که در جنگل گیسوم زیست می کنند عبارتند از: آهو، پلنگ، بزکوهی، خرس های قهوه ای، خرگوش، خوتکا، راسو، غاز وحشی، گراز، گرگ و…..

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله

این ساحل زیبا از جذاب ترین مناطق گیلان است. در آنجا می توان به غیر از دریا از طبیعت زیبای مزارع در اطراف آن و همچنین نمای کوهستانی چمخاله لذت ببرد. ساحل چمخاله ماسه ای است و برای شنا شرایط مناسبی دارد. از امکانات تفریحی در این ساحل به پلاژ، سوارکاری، قایق سواری، آلاچیق می توان اشاره کرد. شهر چمخاله از غرب رودسر 39 کیلومتر، از شرق لاهیجان 20 کیلومتر و از شرق لنگرود 10 کیلومتر فاصله دارد. این شهر جزء قطب های توریستی فعال در گیلان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. ساحل چمخاله از امنترین و کم خطرترین سواحل ایران محسوب می شود. حتی در سال 1390 عنوان بهترین ساحل استان را از طرف وزارت کشور به دست آورد. این ساحل دارای ویلاها و پلاژهای زیبایی است.

 

ساحل کشتی یونانی کیش

ساحل کشتی یونانی کیش

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش، کشتی یونانی است. این کشتی در نزدیکی روستای باغو در سال 1345 در گل نشست. این کشتی بین مالکان زیادی دست به دست گشته و آخرین مالک آن یک یونانی بوده است. نام های مالکان این کشتی به ترتیب “امپایر ترومپتج”، “نچرالیست”، “کوروش پارسی”، “همدان” و موقع به گل نشستن “کولا اف” بوده است. به دلیل وجود این کشتی نام آن ساحل را ساحل کشتی یونانی گذاشته اند. این ساحل برای عکس گرفتن و تفریح مناسب است اما نمی توان در آن شنا کرد.

ساحل زیتون قشم

ساحل زیتون قشم

جزیره قشم از کیش بزرگتر است و طبیعت دلچسب تری هم دارد. این جزیره یک جزیره ای زیبا با سابقه تاریخی می باشد. پارک زیتون قشم یکی از جاذبه های آن است. در این پارک تفریحات بزرگی وجود دارد. جزیره قشم را جزیره هفت گانه نیز می نامند. جزیره قشم در خلیج فارس و در تنگه هرمز واقع شده است. قشم یکی از شهرهای بزرگ هرمزگان است. زیبایی هایی مانند بازارهای بزرگ رنگارنگ و تاریخی، سواحل طولانی و چشم نواز پای خیلی از گردشگران را به خود باز کرده است. ساحل زیتون یک ساحل صخره ای است. برای رسیدن به این ساحل باید یک راست عازم جاده دریا شوید در مجاورت جاده دریا این ساحل زیبا و استثنائی را می بینید. به حوالی خیابان زیتون که برسید چمنزارهای زیبا که درختان نخل در میان آن خود نمایی می کند را می بینید که در جزیره گرم و کم بارانی مانند قشم خود نمایی می کند و حتما حال و هوایتان را تغییر می دهد. این چمن زارها ورودی پارک زیتون را به شما نشان می دهند. پارک زیتون با معماری جذاب و پلکانی اش از محبوب ترین تفرجگاه های ساحلی قشم است. این ساحل در هنگام غروب خورشید صحنه ای زیبا و عاشقانه را به آغوش خلیج فارس هدیه می دهد. در این پارک به غیر از آلاچیق هایی که برای مسافران تعبیه شده است، به خاطر مساحت بزرگش جایگاه امن برای چادر زدن و کمپ می باشد. شب ها در پارک زیتون نور پردازی های جالبی وجود دارد که باعث نوازش چشمان شما می گردد. از جاذبه های گردشگری در این ساحل اگر بخواهیم برایتان نام ببریم بسیار زیاد است ولی ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • ژئو پارک جزیره قشم در فاصله 3 کیلومتری پارک
  • قلعه تاریخی پرتغالی ها در فاصله 4 کیومتری پارک
  • غار زیبای خربس در فاصله 12 کیلومتری پارک
  • جزایر زیبای ناز در 24 کیلومتری پارک

ساحل جزیره ناز قشم

ساحل جزیره ناز قشم

این جزیره هم جزء جزایر هفت گانه قشم نام برده می شود و جزء لیست دیدنی ترین سواحل ایران می باشد. این جزیره در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار گرفته است. در این جزیره شما می توانید روی آب راه بروید و به اندازه یک کیلومتر پیاده روی در دریا داشته باشید و بلندی های جزیره ناز را ببینید بدون آن که خیس شوید. بله تعجب نکنید این سحر و جادو نیست یک پدیده طبیعی است به این صورت که در ساعاتی از روز که جزر در دریا اتفاق می افتد در آنجا حضور داشته باشید تا وقتی سطح آب پایین می رود بتوانید آنجا راه بروید. البته به غیر از این پیاده روی، ورزش های آبی هم می توانید آنجا انجام دهید. تفاوت جزایر ناز با بقیه جزایر که تا به حال دیده اید در همین جزر دریا است. در جزیره ناز هنگام جزر دریا، باریکه ای از شن های درخشان و سه صخره بیرون می آید که به قشم وصل می شود. محلی ها به این دو جزیره (دو کرده) می گویند. جزایر ناز جزء ژئو پارک جهانی قشم و یکی از عجایب هفت گانه این جزیزه به شمار می رود. از لحاظ رفاهی در خود جزیره ناز به غیر از دست فروشان هیچ مغازه یا امکانات رفاهی وجود ندارد. البته در همان نزدیکی در حاشیه پارکینگ امکانات ابتدایی وجود دارد. حال به  اختصار توضیحی در مورد تفریحات ممکن در جزایر ناز برای شما عزیزان می پردازم.

  • آفروید سواری: در این جزایر شما میتوانید خودروهای لوکس، اسپرت و یا شاسی بلند کرایه کنید و لذت رانندگی را در اینجا تجربه کند.
  • کرایه اسب و شتر: شما در این سواحل می توانید اسب یا شتر کرایه کنید و از سواری با آنها لذت ببرید.
  • تفریحات هوایی: تفریحات هوایی که در ساحل ناز وجود دارد پاراگلاید، کایت بورد، پاراموتور، چتر بازی و باد سواری هستند. قطعا دیدن جزایر ناز از فراز آسمان ها تجربه دلچسب تری  دارد.
  • تفریحات آبی: از تفریحات آبی این جزایر می توان به جت اسکی، قایق سواری و قواصی اشاره کرد.

بهترین زمان برای رفتن به جزایر ناز در فصول پاییز و زمستان است به خاطر آب هوای گرم جنوب در تابستان شرایط زیاد مناسب نیست. البته بهار هم فصل خوبی برای سفر به جنوب است.

ساحل جزیره ناز در 32 کیلومتری شهر قشم واقع شده است. برای رفتن به این ساحل علاوه بر قشم میتوانید از سمت شهر درگهان اقدام نمایید. شهر درگهان دو راه برای دسترسی دارد یکی از روستای رمچاه و دیگری از سمت حاشیه روستاهای گیاهدان، رمکان و زیرانگ است.

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر در جنوب بوشهر واقع شده است. ساحلی تاریخی، طبیعتی بی نظیر و غروبی نیلگول چشمان شما را می نوازد. بندر بوشهر 18 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و آب و هوای آن گرم و نیمه بیابانی است. ریشهر در 8 کیلومتری بوشهر واقع شده است در این منطقه باستانی ایلامی ها پادشاهی می کردند. در اینجا اشیائی کشف شده اند که قدمت آنها به هزاره اول تا سوم پیش از میلاد بر می گردد. در بین اکتشافات کتیبه های میخی عهد شوتروک ناهوته پیدا شده است و همچنین اشیاء مفرغی و سفالی که متعلق به دوره ایلامی ها و هزاره دوم و سوم پیش از میلاد است. ریشهر در آن زمانها لین نام داشت که این نام از آجر  نوشته های آن زمان بر جای مانده است. این ساحل به خاطر موقعیت مکانی خوب نقطه اتصال و ارتباط تمدن های شرق و غرب است. نام ریشهر  از ریوارد اردشیر گرفته شده است. اردشیر بابکان شهرهای زیادی در زمان خود ساخته است که ریوارد اردشیر یکی از آنهاست که شهر روباره ساخته شده لیان است. بقایای یکی از ساختمان های دوران ایلامی ها هنوز در اینجا بر جا مانده است. در ساحل ریشهر پیشرفت معماری، کشاورزی، سفالگری، فلز کاری به وضوح دیده می شود. یکی از ویژگی های این ساحل به خاطر قرار گرفتن بالاتر از سطح دریا باید از پله ها پایین رفته تا بتوانید وارد دریا شوید. در اطراف این ساحل دهکده گردشگری وجود دارد که امکاناتی همچون قایق سواری، رستوران، کافی شاپ، آلاچیق، شتر سواری، پیست دو چرخه سواری و پیاده روی وجود دارد.

ساحل هنگام

ساحل هنگام

این ساحل در دریای نیلگون خلیج فارس قرار دارد و جزء لیست دیدنی ترین سواحل ایران است. برای رفتن به این جزیره با هواپیما مستقیم نمی توان رفت. برای رسیدن به این جزیره دو راه وجود دارد. یکی این که ابتدا به قشم بروید بعد از طریق اسکله کندالو با قایق به جزیره بروید دوم اینکه با هواپیما یا قطار به بندر عباس بروید و با اتوبوس های دریایی اسکله شهید حقانی خود را به قشم و از آنجا به اسکله کندالو و بعد به جزیره هنگام بروید. همین مسیر رسیدن به جزیره اولین تفریح شما با تجربه قایق سواری بر روی دریای فیروزه ای رنگ خلیج فارس است. جزیره هنگام دارای چند ساحل مختلف است که در ادامه به توضیح آنها پرداخته ایم:

  • ساحل صخره ای هنگام: این ساحل را صخره های چندین هزار ساله احاطه کرده است که می توان ساعت ها روی آن نشست و لذت برد.
  • ساحل نقره ای هنگام: در این ساحل شگفت انگیز و بی نظیر به خاطر نوعی کانی درخشان و نقره ای رنگ، زیبایی فوق العاده ای در کنار آب های فیروزه ای خلق شده است که به همین دلیل به آن ساحل نقره ای می گویند.
  • ساحل درخشان هنگام: این ساحل در شب دیدنی است زیرا به دلیل فیتو پلانگتون هایی که در نوار ساحلی هنگام وجود دارد در شب درخشش چشم نوازی بوجود آمده است.

برای اقامت در جزیره هنگام می توانید هم هتل رزرو کنید و هم از محلی ها خانه اجاره کنید و یا کمپ بزنید.

ساحل لاک پشت ها در قشم

ساحل لاک پشت ها در قشم

این ساحل در کناره روستای شیب دراز از توابع شهرستان قشم قرار دارد که در دل خود لاک پشت های پوزه عقابی را در خود جای داده است. این لاک پشت ها در بازه زمانی اسفند تا خرداد ماه به این سواحل آمده و تخم گذاری می کنند. لاک پشت ها در هر سال در طی 3 مرحله در مدت زمانی 20 روز حدود 300 تخم می گذارند و آن ها را در چاله ای مخفی می کنند. این تخم ها بعد از دو ماه شکسته شده و لاک پشت ها بعد از دو ماه سر از خاک بیرون می آورند. همین بچه لاک پشت ها هنگام بالغ شدن بعد از 30 سال دوباره به این ساحل برگشته و تخم گذاری می کنند. این لاک پشت های پوزه عقابی در حال انقراض هستند به همین خاطر سازمان منطقه آزاد قشم با همیاری یونسکو تصمیم به حفظ و نگهداری این لاک پشت ها کرده اند. تورهایی برای بازدید از این چرخه تخم گذاری و رها سازی برگزار می شود و شما می توانید با این تورها به دیدن آنها بروید.

ساحل بنود

ساحل بنود

روستای بنود از روستاهای جنوب شرقی استان بوشهر و جزء لیست دیدنی ترین سواحل ایران است. یکی از دلایلی که گردشگران این منطقه را برای دیدن انتخاب می کنند برخورداری از ساحلی صخره ای است. این ساحل یکی از جاذبه های دیدنی عسلویه به شمار می رود. این ساحل یکی از لوکیشن های فیلم محمد رسول الله بوده است. اینجا در شب بسیار دیدنی است می توانید در اینجا کمپ بزنید، آتش روشن کنید، روی صخره ها بنشینید و نظاره گر فیتوپلانگتونها باشید. در تپه های اطراف این ساحل غاری وجود دارد که زیبایی وصف ناپذیری دارد. غار بنود یکی از اصلی ترین جاذبه های این ساحل است. بهترین موقع سفر به این ساحل فصل زمستان و اوایل بهار است.

از جاذبه های دیگر اطراف ساحل بنود می توان به مواردی مانند روستای بندو، روستای کلات، دهکده گردشگری پازارگاد، پارک ساحلی نخل تقی، پارک ملی نایبند اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید