تور مرداب وربن و هسل

از380,000تومان

تور مرداب وربن و هسل

تاریخ خروج

۰۹ اردیبهشت

مدت زمان

1 روزه

بازدید

941

حداکثر ظرفیت

10

خدمات

صبحانه مفصل
بیمه و مجوز آژانس
لیدر و راه بلد محلی
اتوبوس مجهز

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

مرداب هسل کجاست؟

مرداب هسل جزء جاذبه های استان مازندران است که در فاصله 10 کیلومتری از شهر چالوس واقع شده است. موقعیت دقیق جغرافیایی آن به این صورت است که محل واقع شدن مرداب، 10 کیلومتری جنوب غربی چالوس می باشد و اگر از سمت مرزن آباد در نظر بگیریم، در 15 کیلومتری شمال غربی این شهر و در میان جنگل مشل موزی واقع شده است.
معرفی کامل مرداب هسل

خود کلمه هسل به معنای آب راکد می باشد که در مورد سایر مرداب ها یا آب گیرهای فصلی نیز به کار می برند. مرداب هسل که به نام تالاب کنیچال نیز شناخته می شود، یک موقعیت زیبا درون جنگل های در هم تنیده چالوس می باشد. همچون فیلم های انیمیشن، در دل درختان سر به فلک کشیده، جایی وجود دارد پر از سحر و جادو، جادویی که انگار نقاش طبیعت و جادوگر فصلها، بعد از هر سه ماه رنگ آن را عوض می کند. سطح این مرداب پوشیده از یک لایه جلبک نازک است و در روزهای مختلف سال، به رنگ های قرمز، صورتی و سبز دیده می شوند. مرداب هسل در نزدیکی روستاهایی چون سینوا و طلا جو می باشد. زمانی که در هوای اطراف مرداب نفس بکشید، تفاوت آن را با سایر نقاط احساس خواهید کرد. چرا که هوای اطراف مرداب هسل به مقدار کمی اسیدی می باشد. مرداب هسل، مساحت زیادی ندارد و اندازه گیری ها به ما می گوید که کمتر از یک هکتار وسعت این گنجینه زیبای طبیعت می باشد. با این حال در شرایط آب و هوایی متفاوت در طول سال، وسعت آن نیز متغیر می باشد. ارتفاع آن در حال حاضر در عمیق ترین نقاط کمتر از 4 متر است، اما از نشان و جای آب بر روی تنه درختان می شود فهمید که در گذشته این مقدار خیلی بیشتر هم بوده است. به این نکته هم اشاره کنیم که هیچ آب و چشمه ای از کنار وارد این مرداب نمی شود و آب آن از کف می جوشد و در مقاطعی از سال که بارندگی ها زیاد است، حجم آب مرداب به بیشترین سطح خود می رسد که شامل نیمه دوم پاییز تا اوایل فروردین می باشد. بخاطر حضور انسان و قرار گرفتن جاده جنگلی در این منطقه، حضور حیوانات و جانواران در آن بسیار کم شده است و عملا زیستگاه آنها دچار تغییر شده است. شاید به ندرت موجوداتی چون لاک پشت، قورباغه و خزندگان کوچک در این منطقه به چشم بخورد، جایی که زمانی در آن پلنگ و یوز پلنگ نیز مشاهده شده است.
پوش گیاهی مرداب هسل

این منطقه به صورت محافظت شده نگهداری می شود و دیگر خبری از حضور دام های روستای اطراف در آن نیست، برای همین وضعیت پوشش گیاهی برعکس وضعیت زیست حیوانات دارای رشد بهتری بوده است و می توان به درختانی چون راش، آزاد، انجیل و ممرز در کنار شمشاد ها و درختان جنگلی سیب ترش، انار و انگور جنگلی و گیاهان دارویی اشاره کرد.
مرداب هسل مردابی چهار فصل

یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های این مرداب تغییرات آن در فصل های مختلف است. چیزی که باعث می شود خیلی از مسافران در هر فصل که به مازندارن سفر می کنند به مرداب هسل هم سر بزنند. فصل بهار این مرداب رنگ سبز همه جا را تزیین کرده است و سطح آب آن بالا می باشد. هوا نیز در این فصل مطبوع و دلنشین است. در فصل تابستان سطح آب کم می شود و تغییر رنگ سطح مرداب شروع می شود. و اما پاییز، فصلی که همه جا رنگارنگ است، ببینید این مرداب جادویی به چه تبدیل خواهد شد، مرداب هسل که در تمام سال زیباست، در پاییز به مراتب زیباتر می شود و همچون تابلوی نقاشی که کنتراست رنگ در آن زیاد شده است، تنوع رنگ ها شما را در خود غرق خواهد کرد. رنگ هایی که نماد شادی و آرامش هستند مانند نارنجی و صورتی و قرمز و سبز. فصل زمستان این مرداب را باید ترکیبی از بهار و پاییز دانست که در کنار خشک شدن و ریختن برگ بعضی درختان، درختان دیگر همچنان سبز و بیدار هستند، این ترکیب زندگی و مرگ، بوی امید را در مرداب هسل زنده نگه می دارد.

مسیر رسیدن به مرداب هسل

مسیر رسیدن به مرداب هسلدر جاده چالوس و فاصله ده کیلومتری به شهر چالوس، پلیس راه را که رد کردید، وارد اولین فرعی خاکی شوید. این جاده خاکی شما را به دل جنگل هدایت می کند و می توانید از تابلوهای راهنمای روستای سینوا نیز کمک بگیرید. بعد از طی کردن حدود 300 متر و عبور از روی پل رودخانه، در دو راهی که مقابلتان قرار می گیرد وارد مسیر راست شوید و آن را ادامه دهید.

در نزدیکی مرداب، مشاهده می کنید که خودرو های دیگری پارک شده اند و حتی اگر خلوت باشد و کسی آنجا نباشد، اثر پارک ماشین ها قابل مشاهده است. شما نیز بهتر است ماشین خود را در همان جا پارک کنید و ادامه مسیر را به پیاده روی درون جنگل زیبا بپردازید. در کمتر از یک ساعت پیاده روی با آرامش، خود را کنار مرداب هسل خواهید دید. مسیر پیاده روی در کنار زیبا بودن، راحت است و سختی خاصی ندارد.

بدون تور هم می شود به مرداب هسل رفت ؟

بله، بدون همراهی با تورهای طبیعت گردی، شما می توانید با وسیله شخصی خود نیز به این مرداب سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. فقط کافی است تجهیزات اولیه را با خود به همراه داشته باشید و مسیر را به درستی طی کنید. اگر همراه شما فردی باشد که قبلا مسیر را رفته باشد می تواند کمک زیادی به شما کند.

البته این مورد را هم عرض کنیم که رفتن به این سفر با تورهای گردشگری بهتر است زیرا میتوان به مسیرها و مکان هایی دسترسی یافت که عموم مردم از آن باخبر نیستند، علاوه بر آن هزینه سفر کمتر و مقرون به صرفه تر می شود.

مرداب هسل و وربن مازندران

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور مرداب وربن و هسل 380,000 تومان 380,000 تومان 10 ۰۹ اردیبهشت 1 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

پرداخت 50 % بیعانه در مجموع قیمت.

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
عزیزان کرجی میتوانند از میدان آزادی تهران یا ابتدای اتوبان جدید چالوس همراه ما باشند.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir