تور مرداب سراوان

از380,000تومان

تور مرداب سراوان

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

1 روزه

بازدید

1230

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
صبحانه سلف ، وعده ناهار و عصرانه
اتوبوس VIP تختشو

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

مرداب سراوان کجاست؟

این مرداب در پارک جنگل سراوان، در استان گیلان و توابع شهرستان رشت واقع شده است. از نظر مناطق شهری اطراف می توان گفت در محدوده جنگلی بین رشت و سیاهکل قرار می گیرد. ناحیه ای که از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق جنگلی کشور یاد می کنند. مرداب سراوان و مجموعه پارک جنگلی سراوان در سمت غرب اتوبان قزوین رشت و به فاصله 17 کیلومتری از آن واقع شده است. در شرق این منطقه اتوبان قزوین رشت قرار دارد و در سمت غرب آن روستای بهدان می باشد. همچنین از شمال به جاده نیروگاه و از جنوب به روستای کچا ختم می شود.
مسیر دسترسی به مرداب سراوان

با توجه به موقعیتی که برای مرداب سراوان شرح دادیم، باید بگوییم دسترسی به این مرداب و همچنین پارک جنگلی سراوان بسیار راحت می باشد. چرا که در نزدیک اتوبان قزوین رشت قرار دارد. همین موضوع باعث می شود مسافران و طبیعت گردان زیادی مرداب سراوان را به عنوان مقصد جهت تفریح انتخاب نمایند. اگر از مبدا تهران به سمت مرداب سراوان حرکت کنیم، حدود 300 کیلومتر راه را باید طی کنیم. ابتدا وارد اتوبان تهران کرج می شویم و بعد از کرج در اتوبان کرج قزوین به ادامه مسیر می پردازیم. سپس وارد اتوبان قزوین – رشت می شویم. این اتوبان را تا 20 کیلومتر بعد از امام زاده هاشم طی می میکنیم تا به تابلوهای راهنمای ورودی فاز 2 پارک جنگلی سراوان برسیم. این ورودی نزدیکترین مسیر به مرداب هم می باشد. از اتوبان تا پارک جنگلی فاصله زیادی نیست. اما همین فاصله کم دارای فضای بسیار جذاب و زیبا می باشد که در هنگام عبور از آن، چشم از محیط بر نمی دارید. اگر از مبدا شهر های شمالی سمت مازندران و لاهیجان می خواهید به مرداب سراوان بروید، ابتدا به جاده لاهیجان - سیاهکل بروید، در این جاده که به عنوان میانبر اتوبان قزوین رشت حساب می شود به ادامه مسیر بپردازید تا به اتوبان برسید. زمانی که وارد اتوبان شوید بعد از مسافت سه کیلومتری به خروجی پارک جنگلی می رسید. ساکنین شمال غرب کشور از رشت وارد اتوبان رشت قزوین می شوند و ساکنین مناطق غربی و جنوب غربی نیز از طریق قزوین وارد این اتوبان می شوند و خود را به مرداب می رسانند.
جاذبه های گردشگری و تفریحات مرداب سراوان

مرداب سراوان به عنوان یک منظره شکل گرفته در طبیعت اصلی ترین جاذبه ای است که افراد برای تماشای آن به این منطقه سفر می کنند. اما زیبایی و جاذبه های آن به همین یک مورد ختم نمی شود. چرا که مرداب سراوان خود درون پارک جنگلی سراوان قرار دارد که یک مجموعه گردشگری و جاذبه تفریحی می باشد. این پارک شرایط انجام تفریحات مختلفی را برای مسافران فراهم کرده است. پوشش یک دست و سبز رنگ روی مرداب که به ساقه درختان اطراف مرداب ختم می شود، بی شک یکی از زیباترین قاب هایی است که می توانید به تماشای آن بپردازید. منظره ای خیره کننده که نگاه را در خود نگه می دارد. شرایط گونه های گیاهی در این مرداب بهتر از گونه های حیوانی می باشد. چرا که سطح آب تقریبا با پوشش گیاهی و خزه ها به صورت یک عایق پوشیده شده است. همین مورد باعث گردیده که میزان اکسیژن درون آن کاهش پیدا کند و تنوع گونه های حیوانی درون مرداب به موارد کمی چون قورباغه، لاک پشت و مار آبی محدود شود. البته که در اطراف مرداب و درون پارک جنگلی تنوع گونه های حیوانی زیاد می باشد و از جاذبه های آن به حساب می آید. حیواناتی مانند دارکوب و جغد جنگلی از این دسته بسیار مهم هستند. اشعه های نوری که از میان درختان انجیلی و توسکا در محدوده مرداب پخش می شود و خود درختان تنومند و بلند توسکا، هوای مطبوع، به هم رسیدن مرداب به فضای اطراف آن، حرکت قایق درون یک بافت گیاهی در سطح دریاچه و .... از دیگر زیبایی هایی هستند که اگر بتوانید بعد از مدتی نگاه خود را از آن بگیرید باز با قاب دوربین عکاسی و موبایل خود بی خیال آن نخواهید شد و تصاویر زیبایی را ثبت خواهید کرد.

تفریحات مرداب سراوان

تور مرداب سراوان

علاوه بر بازدید از این مرداب، می توانید مجموعه ای از هیجانات، تفریحات و لذت های دیگر یک سفر متفاوت را در اینجا تجربه کنید. از جمله این تفریحات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

درون مرداب سراوان قایق های پدالی فراهم شده است که به صورت کرایه ای در اختیار مسافران قرار داده می شود . با نشستن در این قایق ها و رفتن به وسط دریاچه می توانید در یک سکوت و آرامش خاص و با یک زاویه دید دیگری به این مجموعه زیبا نگاه کنید.

قایق سواری مرداب سراوان

این رودخانه زیبا و خروشان در سمت شرقی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و می توانید برای اقامت و استراحت در مکان های تعبیه شده در اطراف آن چادر بزنید و از یک محیط زیبا با صدای آب لذت ببرید.

پارک جنگلی سراوان

در این پارک جنگلی یک موزه بسیار متفاوت با معماری متناسب با محیط شمالی قرار گرفته است که امکان بازدید از آن برای مسافران فراهم می باشد. سبک زندگی مردم شمالی، فرهنگ آنها و شرایط زندگی از مواردی است که شما می توانید در این موزه تماشا کنید. درواقع نمونه شبیه سازی شده از زندگی روستایی مردم گیلان می باشد. همچنین صنایع دستی در آن به فروش می رسد که می توان با خرید از آنها به اقتصاد این منطقه رونق بخشید.

موزه میراث روستایی گیلان

جاده های جنگلی درون پارک سراوان و اطراف مرداب طراحی شده است که امکان دوچرخه سواری در اینجا را فراهم می کند. چرا که دوچرخه سواری در چنین هوا و منظره ای لذت بسیار بی نظیری دارد. پدال زدن در میان درختان یک تصویر زیبا را بوجود می آورد.

همچنین امکانات بازی پرهیجان پینت بال در این پارک جنگلی موجود می باشد. پس اگر تعداد زیادی جوان پر هیجان هستید، بدانید که برای سلیقه شما هم تفریح مناسب در اطراف مرداب سراوان وجود دارد.

پینت بال مرداب سراوان

هیجان و تفریح بعدی که در این سفر می توانید تجربه کنید رانندگی با موتور چهار چرخ است. مسیر پر پیچ و خم همراه با پستی و بلندی برای رانندگی با موتور چهار چرخ بسیار پر هیجان است و این موتور سواری را به مراتب لذت بخش تر می کند.

موتور چهار چرخ مرداب سراوان

در نهایت علاقه مندان به عکاسی چه به صورت آماتور و چه به صورت حرفه ای، بدانید که قاب های بی نظیری در این محدوده جنگلی و اطراف مرداب منتظر شما می باشد. همچنین برای افرادی که علاقه مند به ثبت خاطرات خود در صفحه مجازی هستند، می توانند زیباترین تصاویر دوستانه، خانوادگی و دور همی را اینجا ثبت کنند.

عکاسی در مرداب سراوان

مرداب سراوان

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور مرداب سراوان 380,000 تومان 380,000 تومان 20 هر زمان 1 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

پرداخت 50 % بیعانه در مجموع قیمت.

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir