تور دریاچه حوض سلطان

از400,000تومان

تور دریاچه حوض سلطان

تاریخ خروج

روزانه

مدت زمان

1 روزه

بازدید

1034

حداکثر ظرفیت

20

خدمات

مجوز آژانس، بیمه
وسیله محلی در منطقه
1 وعده صبحانه و ناهار
اتوبوس VIP تختشو

توضیحات بیشتر

جاذبه های گردشگری

حوض سلطان کجاست؟

به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان قم شناخته می شود و در فاصله 40 کیلومتری از این شهر قرار دارد. این دریاچه زیبا نیز تا تهران 85 کیلومتر بیشتر فاصله ندارد و به راحتی در دسترس می باشد. چرا که در مرکز کشور واقع شده است و شما از سمت سه شهر بزرگ اصفهان ، قم و تهران به آن دسترسی دارید. خیلی از تورهایی که از تهران به کویر اصفهان نیز سفر می کنند بعضا برنامه خود را یک روز افزایش می دهند و سفر به حوض سلطان را نیز در دل آن قرار می دهند.
مشخصات دریاچه حوض سلطان

دریاچه حوض سلطان را با نام های دیگری مانند دریاچه شاهی یا دریاچه ساوه قم نیز می شناسند. مساحت دریاچه در حدود 240 کیلومتر مربع می باشد و بافت کویری آن در همسایگی و جنوب رشته کوه های البرز شکل گرفته است. از آنجایی که این دریاچه در یک منطقه کویری قرار دارد و آب گیری آن به صورت فصلی انجام می شود در زمان های مختلف سال، وسعت آب و ارتفاع آن متفاوت می باشد. به همین خاطر در زمستان و همراه با بارش های فصلی وسعت آن گسترش می یابد و در تابستان با کاهش آب، نیز وسعت حوض سلطان کم می شود. کف دریاچه را دو چاله متصل به هم شکل داده اند که به نام های حوض سلطان برای چاله غربی و حوض مره برای چاله شرقی شناخته می شوند. یک آب راه این دو حوض را به هم وصل می کند و زمانی که در فصول پر باران چاله مره پر می شود، سر ریز آب از طریق آب راه وارد چاله سلطان می گردد. دو رود قره چای و رود شور از مهمترین رودهایی هستند که با عبور از شوره زار ها به این دریاچه وارد می شوند و آب آن را تامین می کنند. از آنجایی که این دریاچه دارای نمک زیادی است، به عنوان یک منبع استخراج نمک از آن استفاده می شود و در طول سال مقدار زیادی نمک از آن خارج می گردد.
نکات سفر به حوض سلطان قم

مهمترین نکته ای که به آن اشاره می کنیم، سفر همراه تور به این حوض است. چرا که هم در مسیر یابی به مشکل برخورد نمی کنید، هم بخاطر حضور راهنما و افراد با تجربه، در خود دریاچه حوض سلطان برای طبیعت گردان مشکلی پیش نخواهد آمد. تجهیزات سفر را از قبل جمع آوری کنید و در زمان حرکت از برداشتن موارد مهم مانند آب آشامیدنی، داروها، لباس و کفش مناسب و ... مطمئن شوید. در سفر به دریاچه از ریختن هرگونه زباله خود داری کنید و بدانید زیبایی این طبیعت به بکر بودن و خاص بودن آن است و اگر رد پای حضور انسان در این منطقه باقی بماند، خاص بودن خود را از دست می دهد.
بهترین زمان سفر به حوض سلطان

برای مناطق کویری انتخاب فصل باید به گونه ای باشد که نه سرمای سخت و خشک زمستان برای ما دردسر ساز شود و نه گرمای شدید و مستقیم تابستان لذت سفر را کاهش دهد. به همین خاطر پیشنهاد می شود در ماه های اول بهار مانند فروردین و اردیبهشت یا در اواسط پاییز مانند آبان، به حوض سلطان سفر کنید تا در یک آب و هوای خوب از منظره و طبیعت این منطقه حداکثر بهره را ببرید.
اقامت در سفر به حوض سلطان

بخاطر شرایط دریاچه حوض سلطان و وجود گونه های مختلف خزندگان و حیوانات از طرفی نبودن امکانات رفاهی، توصیه می گردد در این منطقه کمپ نکنید و شب را به اقامتگاه های بوم گردی در شهر قم و مناطق اطراف مانند اقامتگاه های کنار اتوبان خلیج فارس مراجعه کنید. در برخی از توقف گاه های اطراف اتوبان که شرایط ایمنی و امکانات رفاهی فراهم است، امکان چادر زدن وجود داد. همچنین به مجتمع های رفاهی بزرگی در کنار اتوبان دسترسی خواهید داشت از جمله مجتمع مهر و ماه قم که با فروشگاه ها و رستوران های زیادی ارائه خدمت می نماید.

مسیر های دسترسی به دریاچه نمک حوض سلطان

با توجه به اینکه مبدا شما کدام شهر باشد، مسیر متفاوتی دارید و نیاز است مدت کمتر یا بیشتری را در راه باشید. طبیعت گردان و تورهایی که از تهران به سمت حوض سلطان قصد سفر دارند، باید وارد اتوبان تهران – قم شوند و در این اتوبان مسافت 70 کیلومتری را طی کنند. زمانی که در سمت چپ به جاده فرعی روستای چشمه شور رسیدید باید از اتوبان خارج شوید و ادامه مسیر در این جاده به سمت حوض سلطان طی کنید.

مسافران و طبیعت گردانی که از قم قصد سفر به حوض سلطان را دارند، در مسیری برعکس وارد اتوبان قم – تهران می شوند. زمانی که به فاصله 95 کیلومتری تا تهران رسیدید، سرعت خود را کاهش دهید و در نزدیک تابلوی مسافت 95 کیلومتر تا تهران، جاده خاکی فرعی را پیدا کنید. این جاده خاکی در نزدیک تابلو قرار دارد. از اتوبان خارج شوید و وارد این جاده خاکی شوید. مسیر را در جاده خاکی ادامه دهید تا به حوض سلطان برسید.

جاذبه های گردشگری دریاچه حوض سلطان

حوض سلطان قم

سطح دریاچه و خط اتصال آن با آسمان در اطراف، منظره زیبایی را بوجود می آورد که می توان در طول روز، طلوع خورشید و همچنین غروب خورشید از آن لذت برد. سکوت مناسب این دریاچه، همراه با تماشای آینه مرکزی ایران اتفاق می افتد. یک آینه واضح و شفاف در مرکز ایران که منعکس کننده زیبایی آسمان و اطراف می باشد.

در کنار طبیعت زیبای دریاچه، مواردی مانند دوچرخه سواری و آفرود در اطراف آن امکان پذیر است و تجربه یک ماشین سواری پرهیجان بر روی تپه ها و ارتفاعات کناری می تواند لحظات بسیار خاصی را برای علاقه مندان این تفریح فراهم کند.

پیش روی درون دریاچه و قرار گرفتن در موقعیت های متفاوتی میان دریاچه نیاز مند کفش و لباس مناسب است. چرا که میزان شوری آب و گل و لای آن نواحی بسیار زیاد است و شوره باقی مانده از آن تا مدتها همراه شما خواهد بود.

گونه های متفاوت جانوری از پرندگان و حیوانات در این منطقه مشاهده می شود که یکی دیگر از جاذبه های حوض سلطان به شمار می آید. پرندگانی مهاجری مانند آنقوت، لک لک، غاز خاکستری و عقاب هایی که در همان منطقه هستند در کنار حیواناتی مانند خرگوش، آهو، موش صحرایی و روباه  از مواردی است که احتمال مشاهده و روبرو شدن با آنها وجود دارد.

عکاسی در کنار گردش و پیاده روی در اطراف حوض سلطان نیز عامل دیگری است که علاقه مندان به این کویر سفر می کنند. قاب های بی نظیری که بعد از ثبت شدن، آماده تبدیل به بهترین پوسترهای دیواری را خواهند داشت.

مناطق دیدنی نزدیک به دریاچه حوض سلطان

در سفر به حوض سلطان این امکان فراهم است که با طی مسافت های کوتاهی از موارد دیگری مانند دریاچه نمک قم با غروب زیبایش، تالاب بهشت معصومه در 20 کیلومتری جنوب حوض سلطان، سد کبار قم در 24 کیلومتری قم به عنوان قدیمی ترین سد قوسی جهان و …دیدن نمایید.

دریاچه حوض سلطان

رزرو تور

نام تور تعرفه به ازای هر بزرگسال قیمت به ازای هر کودک صندلی‌های موجود تاریخ خروج مدت زمان
تور دریاچه حوض سلطان 400,000 تومان 400,000 تومان 20 هر زمان 1 روزه

اطلاعات رزرو

نام قیمت (بزرگسالان / کودکان) افراد (بزرگسالان / کودکان) تعداد جمع کل

پرداخت 50 % بیعانه در مجموع قیمت.

خلاصه

جمع جزء 0 تومان
جمع کل 0 تومان

اطلاعات مشتری

*
نام الزامی است.
*
نام خانوادگی الزامی است.
*
شماره تلفن مورد نیاز است.
*
لطفا آدرس را وارد کنید.
متشکرم. رزرو خود را دریافت کرده اند و شماره رزرو کنید

راهنمای سفر با دور ایران بگردم

مجری تورهای پر هیجان گردشگری و تفریحی

مراحل ثبت نام :
  • 👈استعلام ظرفیت 👈واریز وجه 👈ارسال فیش پرداختی و تصویر کارت ملی
مشاوره و ثبت نام:
  • از طريق دایرکت واتساپ و تماس‌ تلفنی و سایت دور ایران بگردم پاسخگوی شما هستیم.
دامیار

دامیار

راهنما تور

Contact Skype

5041-7210-8993-1936

Phone

0920-200-1607

Email

info@doreiranbegardam.ir