لوازم ضروری کودکان در سفر

09

مهر
1401

لوازم ضروری کودکان در مسافرت

ارسال شده توسط: khorshid naseri/ 51 0

سفر اتفاقی است که انسان به آن نیاز دارد و باید خود را در مسیر آن قرار دهد. چرا که در کنار هیجانات زیاد و دیدن مناظر جدید، باعث آرام بخشی و تجدید انرژی آدم ها می شود. آدمی که تمام ذهن و فکر او در دنیای جدید درگیر مشکلات متفاوت زندگی شده است و زمانی را برای خود و خانواده قائل نمی شود. گفتیم خانواده، اتفاقا یکی از بهترین  و خاطره انگیز ترین سفرها، سفرهای خانوادگی است که در کنار همسر و فرزندان از آن لذت ببرید. یک جمع خانوادگی در سفر نه تنها لحظات شیرین تری را برای یکدیگر رغم می زنند که در مشکلات و موارد پیش بینی نشده نیز در کنار هم هستند. اما سفر خانوادگی همراه با فرزندان چالش های خاص خود را دارد و نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی بیشتری می باشد. یکی از مواردی که قبل از سفر باید به آن توجه کنید، لوازم ضروری کودکان در مسافرت است. برای اینکه لحظات سفر دلنشین تر باشد، در این مطلب هر آنچه را که نیاز است در مورد سفر با کودک بدانید، بیان خواهیم کرد.

لیست لوازم و تجهیزات مهم کودکان در سفر

لیست لوازم و تجهیزات مهم کودکان

ابتدا با توجه به سن و دوره ای که کودک شما در آن قرار دارد، یک سری نیاز های خاص را مشخص کنید. اگر کودک در سنی است که نیاز به پوشک دارد، این مورد باید لحاظ شود، اگر سفر شما همزمان با مصرف داروی خاصی برای کودک است، این دارو باید برداشته شود و موارد دیگری که به صورت خاص مطرح می شود و در محدوده نیاز آن دوره از کودک قرار می گیرد. اما یک سری وسایل و لوازم به صورت عمومی و برای اکثر کودکان و فرزندان مشترک است که شامل موارد زیر می باشد:

با در نظر گرفتن این وسایل و تجهیزات، خیال شما راحت خواهد بود که در سفر و یا محیط هایی که دسترسی به فروشگاه و داروخانه وجود ندارد، با مشکلی روبرو نمی شوید.

اطلاعات بیشتر : داروهای مورد نیاز در سفر

نکات مهم برای قبل از سفر با کودکان

نکات مهم قبل از سفر با کودکان

متاسفانه خیلی از خانواده ها با در نظر نگرفتن نکات مربوط به تغذیه، خواب و آسایش کودک در سفر، باعث می شوند مشکلاتی برای کودک بوجود بیاید و یکی از دلایل مریض شدن کودکان در سفر نیز همین مورد می باشد. پس بهتر است قبل از سفر توجه کنید که قرار است کودک شما در سفر شاد و سلامت باشد و شما نیز از شادی او لذت ببرید. بنابراین باید زمان بندی ها ، شرایط، امکانات را متناسب با کودک در نظر بگیرید. مهمترین نکات شامل موارد زیر است :

در کنار رعایت این نکات، باید بدانید که سفر با کودکان نیازمند صبر و آرامش بیشتری است و باید با خونسردی کامل در شرایط مختلف، وضعیت را مدیریت کنید و از سفر خود لذت ببرید.

داروهای مورد نیاز کودکان در سفر

داروهای مورد نیاز کودکان در سفر

در سفر مدارک مربوط به دوره رشد کودک مانند کارت رشد را به همراه داشته باشید. همچنین مدارک شناسایی نیز فراموش نشود. در مورد داروهای مورد نیاز برای سفر با کودک نیز باید به دو دسته کلی توجه کنید. دسته اول زمانی است که کودک یک دوره درمانی  را طی می کند و در حال استفاده از داروها و قرص های مختلف است. در چنین مواردی باید تمام داروهای مصرفی را متناسب با نسخه به همراه ببرید و در طول سفر نیز مطابق با تجویز پزشک در زمان های مقرر مصرف شود.

دسته دوم داروهایی است که برای اتفاقات پیش بینی نشده در نظر گرفته می شود. از جمله مشکلات رایج در سفر مانند حالت تهوع، سرگیجه، بی خوابی و بدن درد و … در مورد این داروها با مشورت پزشک، دز مناسب با کودکان تهیه شود. به هیچ عنوان از داروهای بزرگسالان برای کودکان استفاده نکنید.

مهم ترین داروهایی که باید دز مناسب با کودکان آن را تهیه کنید شامل موارد زیر می باشد :

در کنار موارد دارویی تجهیزات مربوط به کم های اولیه مانند چسب زخم، بتادین، پانسمان و گاز استریل را نیز به همراه داشته باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید